۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۳۱۷۵۵
آیت الله سعیدی:

حیا نباید مانع مشورت گرفتن از متخصصان شود

حیا نباید مانع مشورت گرفتن از متخصصان شود
آیت الله سعیدی با تأکید بر لزوم استفاده از مشورت متخصصان برای انجام امور تخصصی، گفت: حیا نباید مانع مشورت گرفتن از متخصصان شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اعضای شورای شهر مقدس قم پیش از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن سال جدید شمسی و حلول ماه مبارک رمضان در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت الله سید محمد سعیدی دیدار کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین اظهار کرد: فرصت ها مانند ابرها از صحنه زندگی انسان عبور می کنند و باید قبل از اینکه این فرصت ها از دست بروند آنها را مغتنم دانست.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در همان روایت قبل از توصیه به غنیمت شمردن فرصت ها فرمودند ترس همراه ناامیدی است و وقتی انسان از چیزی بترسد اقداماتش هم با ناامیدی همراه می شود و شرم و حیاء موجب محرومیت از اقدام می شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شرم و حیا در برخی موارد خوب و در برخی موارد بد است گفت: جایی که حیا خوب است جایی است که از حرکت ما ناهنجاری و مفاسدی به وجود می آید ولی چنانچه حیا انسان را از اقدامی که به نفع مقاصد شرعی و عرفی مردم است باز دارد بد است و نباید حیا و شرم به خود راه داد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از نظرات مشورتی متخصصان برای انجام امور، حیا در مشورت را نادرست دانست و افزود: هر کسی که نظر مشورتی می دهد لزوما قدرت و توان اجرا را ندارد و افراد اجرایی هم لزوما نظر تخصصی ندارند بنابراین باید از همه ظرفیت ها در جای خود استفاده کرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر دو فرصت خوب دینی و ملی در اختیار شما است، گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت دینی است که به خاطر شب‌های قدر و تنظیم تقدیر سالانه انسان ها، اول سال اولیاء و بندگان خدا است و از طرف دیگر آغاز سال هجری شمسی است که با ماه رمضان تقارن پیدا کرده و یک فرصت ملی مذهبی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ما باید اول هر سال جدید نسبت به سال گذشته خود محاسبه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید نسبت به کارهایی که از قبل مانده است اهتمام ویژه داشته باشید و یکدیگر را توصیه به حق و صبر کنید و اگر نصیحت‌های شما برای خداوند باشد خدا هم کمک می کند.

ارسال نظرات