۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۱۷۸۹

خراسان رضوی صدرنشین تصادفات فوتی نوروزی

خراسان رضوی صدرنشین تصادفات فوتی نوروزی
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور انتظامی کشور گفت: بیشترین وقوع تصادفات فوتی در محور‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و سمنان بوده است.

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور به آمار سفرهای نوروزی اشاره و اظهار داشت: بیشترین خروج خودرو از استان‌های تهران و البرز و بیشترین ورود خودرو به استان های مازندران،گیلان و مرکزی بوده است.

وی با بیان این مطلب که آمار تصادفات در روزهای ابتدایی طرح نوروزی نگران کننده بود ولی با همکاری خوب مردم روند کاهش تصادفات را شاهد هستیم اعلام کرد: بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی ، فارس ، کرمان ، اصفهان ، سیستان و بلوچستان و سمنان بوده است.

وی افزود: کمترین وقوع تصادف در جاده‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان ثبت شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور بیشترین علت وقوع تصادفات را عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز دانست که منجر به شدیدترین و پرتلفات ترین حوادث شده است.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف و همچنین سرعت غیر مجاز هم از عوامل اصلی شکل گیری حوادث در روزهای اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ساعت وقوع حوادث ساعت 12 تا 20 بوده است اعلام کرد:بیشترین ساعت اوج تردد ۱۶ تا ۱۷ و کمترین میزان تردد در ساعت ۴ تا ۵ صبح بوده است.

پایان پیام/

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات