۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۷۳۴۲۹۵
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست فعالان فرهنگی مطرح کرد؛

اتحاد جریان های سکولار برای براندازی/ نیاز به رای؛ دلیل عدم ورود برخی نمایندگان به مسأله حجاب

اتحاد جریان های سکولار برای براندازی/ نیاز به رای؛ دلیل عدم ورود برخی نمایندگان به مسأله حجاب
حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه دشمن بعد از شکست در جنگ ترکیبی تصمیم گرفت که بدون جنگ و خونریزی کشور را فتح کند گفت: طبق شواهد فتنه دینی از حوزه علمیه کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با وجود اینکه اقتصاد مسئله نخست کشور است اما نباید به مشکلات فرهنگی بی توجه بود. مشکلات فرهنگی علاوه بر آسیب های فراوانی که ایجاد می کند بر روی اقتصاد جامعه نیز تاثیر می گذارد، کم توجهی به بودجه فرهنگی و کاهش آن، به افزایش ناهنجاری های اجتماعی دامن زده است، کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از موثرترین نهادهایی است که می تواند در زمینه کاهش مشکلات و مسائل فرهنگی نقش آفرین باشد؛ اما نحوه فعالیت و کارهایی که انجام داده مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است، در همین رابطه خبرگزاری رسا نشست «بررسی دغدغه‌های کنشگران فرهنگی حوزه» را با حضور برخی از فضلا و طلاب خواهر و برادر برگزار کرده است که حجت الاسلام جلالی عضو کمیسیون فرهنگی در این نشست دل پر دردی از مهجوریت فرهنگ در کشور داشت. تا آن جا که می گوید برخی روحانیون مجلس هم ترجیح می دهند عضو کمیسیون فرهنگی نشوند. جلالی معتقد است که بودجه فرهنگی کل کشور برابر نصف بودجه غذای زندانیان است!

حجت الاسلام حسین جلالی انقلاب اسلامی را در جهان بی نظیر دانست و گفت: انقلاب اسلامی در دهه اول با پشت سر گذاشتن مشکلاتی مانند ترور و خود مختاری، از سال 68 باتفکر کارگزاران و از سال 76 با دوم خردادی ها که موج مسائل دین زادیی را شروع کردند مواجه بود.

آخرین تلاش دشمن فتنه دینی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال 84 مدتی انقلاب در ریل خودش قرار گرفت ابراز کرد: در سال 88 بیشترین اغتشاش و آشوبی که انقلاب را به تار موی رساند و فتنه بزرگی را رقم زد شکل گرفت.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه با آمدن آقای رئیسی، انقلاب روی ریل خود قرار گرفت و دشمنان وحشت زده شدند، خاطرنشان کرد: آقای روحانی در جلسه ای گفته بود که دولت آقای رئیسی یک ماه بیشتر دوام نمی آورد به دلیل اینکه خزانه خالی است و حقوق برای یک ماه کارمندان وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه حتی اگر حقوق کارمندان تهیه می‌شد ذخیره کالاهای اساسی بجز گندم، صفر بود، اظهار داشت: در این شرایط دولت آقای رئیسی بخاطر کمبود کالاهای اساسی و قاچاق کالاهای اساسی در معرض سقوط بود.

حجت الاسلام جلالی دام سوم برای سقوط دولت آقای رئیسی را تجمعات صنفی کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان دانست و ابراز کرد: مطمئن بودند که دولت از این دام عبور نمی کند ولی با افزایش پلکانی حقوق از این مرحله عبور شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به گفته خاتمی که در جلسه ای مطرح کرده بود که اگر دولت از این مرحله عبور کند ما اسم رمز عملیات را اعلام می کنیم، خاطرنشان کرد: فوت مهسا امینی بهانه‌ای بود تا جنگ ترکیبی آغاز شود و نگذارند مردم احساس امیدواری داشته باشند و امنیت جامعه را به هم بریزند.

حجت الاسلام جلالی با ارائه آماری، اغتشاشگران را در مقابل خیل عظیم ملت بسیار ناچیز دانست و تاکید کرد: دشمنان بعد از شکست جنگ ترکیبی تصمیم گرفتند که بدون جنگ و خونریزی کشور را فتح کنند و طبق شواهد فتنه دینی را از حوزه علمیه کلید خواهند زد که از تمام فتنه‌ها خطرناک تر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اتحاد سازی بین جزیره های سکولار برای از بین رفتن نظام را از اهداف دشمن در فتنه دینی دانست و گفت: جریان مخالف نظام می گوید که با آمدن جریان سکولار در انتخابات حضور حداکثری شکل می گیرد و مجلس به دست ما می‌افتد و دولت تحت فشار قرار می گیرد.

آخرین تلاش دشمن فتنه دینی است

حجت الاسلام جلالی ضمن تاکید بر اینکه شاید بیش از 50 موسسه در زمینه سکولار سازی نظام فعالیت می کنند، تصریح کرد: شخصیت‌های جریان سازی در این مسیر وجود دارند که اگر به این جمعیت اضافه کنید می بینید که حجم عظیمی در این مسیر متحد شده‌اند تا با برنامه به اهداف خود برسند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبری جریان سکولار را آقای سید محمد خاتمی برعهده گرفته است، تاکید کرد: این جریان عملیات خود را در پایان سال انجام می‌دهند و فتنه دینی را شروع می کنند و همان بلایی که در جنگ صفین بر امام علی علیه السلام وارد شد قرار است در نظام پیاده شود و از درون باعث فرو پاشی نظام شود.

حجت الاسلام جلالی ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ لوازم و ویژگی های خاصی دارد که کار همه ما را دشوار می کند، اظهار داشت: زمانی حضرت آقا از عده‌ای از فعالان فرهنگی خواسته بودند که در زمینه سازوکار امر به معروف و نهی از منکر کار کنند و نتیجه را ارائه دهند و بعد از گذشت پنج سال هنگامی که گزارش دادند آقا این کارها را قبول نکردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کار فرهنگی مدل و الگو ندارد ولی تمام کارها الگو دارد، عنوان کرد: نماز خواندن باعث بری الذمه شدن می شود ولی در امر به معروف، استعلا و علو شرط است و ما نمی توانیم بگوییم که با نرمی امر به معروف کردن باعث بری الذمه شدن می شود! چگونه انجام شدن کار فرهنگی باید بررسی شود.

حجت الاسلام جلالی کار فرهنگی را برخلاف کارهای دیگر که به عدد و رقم می آید، کیفی دانست و عنوان کرد: کارهای سازندگی و عمرانی کمی هستند ولی کارهای فرهنگی بدلیل اینکه مسئولین نمی توانند گزارش کمی دهند و رای جمع کنند مورد استقبال آنها قرا نمی گیرند و انگیزه برای انجام آنها نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه کار فرهنگی دیربازده و زمان‌بر است گفت: برخی این نگاه را دارند که ما باید کار کنیم تا دیگران گل آن را بچینند و به همین خاطر انگیزه لازم برای کار فرهنگی را ندارند و فقط کسانی که دغدغه دین دارد می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

آخرین تلاش دشمن فتنه دینی است

وی در ادامه گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس باید نصابی از اعضا را داشته باشد تا رسمیت پیدا کند ولی به علت از جمله سختی کار بعضی از روحانیون ترجیح می دهند در کمیسیون کشاورزی باشند ولی در کمیسیون فرهنگی نباشند و همین امر باعث شده است که ما با 13نفر کمیسیون را اداره کنیم. در ابتدای کار که ما برای عضویت دچار مشکل نفر بودیم آقای قالیباف گفت من هم عضو کمیسیون هستم اما تا کنون که سه سال از عمر مجلس می گذرد یکبار هم در کمیسیون حاضر نشده است، آقای نیکزاد هم فکر کنم تنها یکبار در کمیسیون حاضر شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم توجهی رسانه ملی به این کمیسیون و دغدغه های فرهنگی، گفت: هیچ گاه دوربین صدا و سیما جلوی کمیسیون فرهنگی نیست، ما با چنین وضعیتی مواجه هستیم.

حجت الاسلام جلالی ضمن تاکید براینکه بودجه فرهنگی کشور در طی چند سال اخیر بین1.7 تا 1.9 بوده است، خاطرنشان کرد: با محاسبه ای که انجام داده ام بودجه فرهنگی کل کشور برابر نصف بودجه غذای زندانیان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه منظور از بودجه فرهنگ توپی است که دست بچه ها می غلطد، گفت: اداره یک تیم فوتبال شهرستانی حداقل500 میلیارد تومان هزینه دارد و 1.5 درصد سهم فرهنگی کارخانجات که باید به فرهنگ اختصاص داده شود را به ورزش و کنسرت اختصاص می دهند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه حضرت آقا 8 مهر 1388 سیاست های کلی نظام قانونی گذاری را در 17 ماده ابلاغ کردند، ابراز داشت: تا کنون به این قانون در مجلس توجه نشده است.

وی با اشاره به قانون استقلال بانک مرکزی که در مجلس تصویب شد، ابراز داشت: در کجای دنیا بانک مرکزی از حاکمیت خارج می شود.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه طبق لایحه امنیت زنان 90 درصد در جامعه اسلامی خشونت وجود دارد، ابراز کرد:  اذن دختر از پدر برای ازدواج و اذن زن از شوهر برای مسافرت در غرب خشونت حساب می شود که با فرهنگ اسلامی سازگار نیست و در این لایحه اصرار دارند برای اینکه ما دربرار غرب دست خالی نباشیم  کلیات آن را تصویب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی فعال تر مجلس شورای اسلامی در مسائل مختلف، خاطرنشان کرد: حضرت آقا زودتر مدال انقلابی گری را به مجلس دادند تا به این جایگاه برسد ولی در واقعیت فاصله زیادی با این مجلس تراز دارد.

حجت الاسلام جلالی ضمن تاکید بر اینکه برای طرح عفاف و حجاب حدود 500 جلسه با حضور صاحب نظران برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه 32 دستگاه در این زمینه وظیفه دارند بار مسئولیت فقط بر عهده نیروی انتظامی نهاده شده تا با برخورد هوشمندانه کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند جریمه و از خدمات اجتماعی محروم شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در طرح عفاف و حجاب در مرحله پنجم معرفی به قوه قضائیه صورت می گیرد، ابراز کرد: متاسفانه برخی از مسؤولان به دلائلی این طرح را اجرا نمی کنند و برخی از نمایندگان نیز به دلیل نیاز به رای تمایلی به آن ندارند.

وی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که ساختار بودجه را اصلاح کنید اظهار داشت: تا کنون این خواسته حضرت آقا در دستور کار مجلس قرار نگرفته است.

آخرین تلاش دشمن فتنه دینی است

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه وزیر صمت به ناحق عزل شد، عنوان کرد: مسئله خودرو داشت به سمت درست شدن پیش می رفت، که با گفتن اینکه وزیر به نمایندگان خودرو داده عزل شد در صورتی که این مسئله مربوط به دوران وزیر صمت نبوده بلکه شرکت بهمن خودرو در 1400 به صورت قسطی تعدادی خودرو را واگذار کرده بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون فرهنگی می توانست در انجام وظایفش بهتر کار کند، خاطرنشان کرد: سه وزارت خانه زیر نظر کمیسیون فرهنگی است ولی با وجود اینکه طرح هایی مانند اصلاح امور کتابخانه‌ها و ساماندهی فضای مجازی را به ما واگذار کرده‌‌اند اما در عمل کارها پیش نمی رود.

حجت الاسلام جلالی در نگاه کلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در کلیات نظام پای کار دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی در دوره فعلی با وجود زحماتی که کشیده اما نتوانسته انتظارات را محقق سازد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش بینی حضور کمرنگ مردم در انتخابات امسال را از القائات رسانه های دشمن و مغرض دانست و با توجه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ها و برنامه های مختلف، ابراز امیدواری کرد که حضور مردم نسبت به انتخابات قبل بهتر و بیشتر باشد.

حجت الاسلام جلالی در پایان این جلسه در جواب این پرسش که چرا طرح شفافیت نمایندگان مجلس معطل مانده است؟ خاطرنشان کرد: این طرح ابتدا در مجلس رای نیاورد ولی با تلاش‌های فراوان دوباره به صحن مجلس آمد ولی گفتند که شفافت سازی باید برای همه قوای سه گانه باشد که تصویب این طرح به این دوره مجلس نمی رسد و در مجلس بعدی بررسی می شود.

ارسال نظرات