۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۳۴۹۵۳
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

معرفی ظرفیت ها و فعالیت های حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر بابک

معرفی ظرفیت ها و فعالیت های حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر بابک
مدیر مدرسه علمیه شهربابک، از آمادگی این مدرسه برای پذیرش طلاب و اساتید خبر داد و از طلاب و فضلا برای تحصیل و تدریس در این حوزه علمیه دعوت کرد.

حجت الاسلام علی پور اروج ، مدیر مدرسه علمیه برادران امام جعفر صادق(ع) شهر بابک استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به زیرساخت های خوب و کم نظیر این حوزه در مقایسه با دیگر حوزه های علمیه کشور، از آمادگی این مدرسه برای جذب طلاب و اساتید برای فعالیت علمی و دینی خبر داد.

مدیر مدرسه علمیه شهر بابک، تأسیس این مدرسه علمیه را مرهون تلاش های میرزا علی نجفی از علمای بزرگ این شهر و کمک های مردمی دانست و پیرامون شرایط و موقعیت این شهر بیان داشت: شهر بابک، شهری با جمعیت حدود 100 هزار نفر، دارای معادن زیاد و یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای استان کرمان است. این شهر به دلیل وجود شرکت های معدنی و اشتغال بیشتر مردم در این شرکت ها و درآمد مناسب یکی از شهر های ثروتمند کشور به حساب می آید.

حوزه علمیه شهربابک، ظرفیتی کم نظیر در میان مدارس علمیه کشور

حجت الاسلام پور اروج، با اشاره به موقعیت مدرسه علمیه در شهر، از امکانات مناسب زیرساختی و اقتصادی این مدرسه خبر داد و گفت: مدرسه امام صادق(ع) در خیابان ولی عصر(خیابان اصلی شهر) در مساحتی حدود 6000 مترمربع در سال 67 بنا نهاده شده است، دور اندیشی که بانیان ساخت مدرسه داشتند سبب شده با توجه به دارا بودن موقوفات قابل توجه و 13 باب مغازه تا این حوزه علمیه از شرایط خوب اقتصادی برخوردار باشد و حمایت خوبی از اساتید و طلاب به عمل آورد.

وی یکی دیگر از زیرساخت های این مرکز را دارا بودن 5 باب منزل برای سکونت اساتید ذکر کرد.

مدیر مدرسه علمیه شهر بابک، یکی از مشکلات اصلی این مدرسه را فقدان تعداد بیشتری از اساتید مجرب و عالم خواند و از فضلا و اساتید حوزه علمیه دعوت به همکاری کرد و از تسهیلات ویژه ی این مدرسه برای اساتید خبر داد و گفت: این مدرسه تا قبل از سال 1401 فقط در مقطع سطح یک پذیرش داشت اما از سال پیش در سطح دو هم اقدام به پذیرش می کند و احتمال زیاد سطح سه هم بزودی فعال می شود، و به همین جهت نیاز بیشتری به اساتید سطح بالا داریم و در همین راستا، پشتیبانی مالی و معنوی خوبی نظیر، سکونت رایگان درمنزل، هزینه رفت و آمد به شهر و... در نظر گرفته ایم.

حوزه علمیه شهربابک، ظرفیتی کم نظیر در میان مدارس علمیه کشور

در ادامه این گفت و گو حجت الاسلام پور اروج، با تاکید بر وجود امکانات خوب و ظرفیت بالای حوزه علمیه شهر بابک برای آموزش طلاب، به ارائه گزارشی پیرامون این ظرفیت ها پرداخت و تصریح کرد: در سال جاری حدود 18 طلبه در مدرسه در پایه های مختلف سطح یک و دو تحصیل می کنند، که با توجه به امکانات موجود مدرسه  ظرفیت پذیرش 100 طلبه را هم دارد. ما برای رفاه حال طلاب و برای اینکه بدون دغدغه و با تمرکز زیاد علوم اسلامی را فرا گیرند، سه وعده غذایی در خدمتشان هستیم، همچنین طلاب علاوه بر شهریه ای که از مرکز مدیریت دریافت می کنند، به همان مقدار مدرسه هم به آنها کمک خرجی تقدیم می کند.

وی اردوهای تفریحی ماهانه، اردو های سالانه به مشهد و قم، برنامه های ورزشی هفتگی نظیر استخر و فوتسال را از جمله  برنامه ها و امکانات اختصاصی این مدرسه عنوان کرد.

حوزه علمیه شهربابک، ظرفیتی کم نظیر در میان مدارس علمیه کشور

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر بابک، از توجه ویژه این مدرسه به برنامه علمی سخن گفت و توضیح داد: ما به فراگیری صحیح علوم حوزوی طلاب بسیار حساسیم، از این روی سعی کردیم اساتید قوی و مجربی را در کنار خود د اشته باشیم، علاوه بر این، برای یادگیری بهتر، سعی کردیم آموزش هایمان کاربردی و عملی باشد، نظیر برگزاری کلاس های تجزیه و ترکیب کاربردی، روش های سخنرانی، کلاس بیان احکام، دعا خوانی و حفظ قرآن که طلاب ملزم به شرکت در تمامی این کلاس ها هستند.

طلاب و فضلا برای آشنایی بیشتر با نحوه پذیرش به عنوان استاد یا طلبه می توانند با شماره تماس 09195823886 تماس بگیرند.

ارسال نظرات