۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۶۴۰۸۴
حجت الاسلام عبدالله‌پور در گفت‌وگو با رسا:

رئیس جمهور مراقب اطرافیان خود باشد/ دولت وفاق ملی در عمل مشاهده نمی‌شود

رئیس جمهور مراقب اطرافیان خود باشد/ دولت وفاق ملی در عمل مشاهده نمی‌شود
استاد سطوح عالی حوزه علمیه تبریز با بیان اینکه رئیس جمهور باید مراقب مشاوران و اطرافیان خود باشد، تصریح کرد: آقای پزشکیان اظهار می کند من جناحی نیستم و فراجناحی عمل می کنم اما در عمل و حقیقت افرادی که انتخاب شده اند کاملا جناحی بوده است.

حجت الاسلام صالح عبدالله پور مدیر حوزه علمیه برادران امام صادق(ع) کلانشهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، در رابطه با انتخاب کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: مقام معظم رهبری(حفظه الله) از دولت شهید رئیسی تعریف و تمجیدی که فرمودند تا به امروز از هیچ یک از دولت ها چنین تعریفی نکرده بودند.

وی با اشاره به کارکرد و عملکرد کابینه‌ آقای پزشکیان افزود: اگر دولت چهاردهم می خواهد کارآمد و طبق منویات رهبری حرکت کند باید ویژگی های وزرای آیت الله شهید رئیسی را استفاده کند، آنکه امام خامنه‌ای(حفظه الله) می فرمایند؛ دولتمردان شهید رئیسی خیلی جهادی و مردمی بودند، آقای پزشکیان نیز باید وزرایی انتخاب می کرد که همچنین باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تبریز ادامه داد: رئیس جمهور جدید کشورمان چهره مردمی دارند و باید همانند شهید رئیسی روحیه جهادی و انقلابی هم داشته باشند.

حجت الاسلام عبدالله پور تصریح کرد: ملاک کابینه دولت چهاردهم باید حل معضلات، موانع و مشکلات اقتصادی مردم باشد و این قضیه جز به خرج دادن روحیه انقلابی و جهادی امکان پذیر نخواهد بود، البته بایستی گفت؛ مقام معظم رهبری به انقلابی بودن افراد خیلی تاکید زیادی دارند.

وی در ادامه مطالب خود عنوان کرد: افرادی که برای آقای پزشکیان بنام شورای راهبری کابینه انتخاب می کردند مگر ما از این نفرات کم دروغ شنیدیم، آقای ظریف در بحث برجام هر روز یک مطلب و قصه برای مردم تعریف می کرد و در آخر سر هم اعلام کرد بند فلان را بدون مطالعه امضا کردیم، با این نوع افراد، آقای پزشکیان تخریب خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه برادران امام صادق(ع) تبریز بیان کرد: آقای پزشکیان اظهار می کند من جناحی نیستم و فراجناحی عمل می کنم اما در عمل و حقیقت کابینه ای که الان انتخاب شده کاملا جناحی بوده است و ما خبری از دولت وفاق ملی را نمی بینیم، آقای پزشکیان دائما دم از رهبری می زند ولی در ظاهر خلاف جهت عمل می کند.

وی در رابطه با موفقیت دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور می خواهد موفق عمل کند از فکر، تفکر و منش شهید رئیسی استفاده کند، رهبری تاکید دارند به جوانان خودمان اعتماد بایستی کرد متکی به ظرفیت های داخلی باید بود، متاسفانه در کابینه وزرای پزشکیان برخی نفراتی هستند که فقط فکر و ذکرشان تعامل با غرب است و هیچ اعتمادی به ظرفیت های ملی ندارند.

حجت الاسلام عبدالله پور با اشاره به تعامل با غرب تاکید کرد: ما باید با دنیا تعامل کنیم اما اینکه کار و ذکرمان را وابسته به غرب بدانیم کاملا تفکر غلطی هست. دولتمردان ما باید از ظرفیت های بی نظیر کشورمان استفاده کنند و به مردم وعده دروغ ندهند.

استاد سطوح عالی حوزه خواستار شد: از کابینه دولت وفاق ملی می خواهیم امانت دار و راستگو باشند، اگر امانت دار واقعی باشند ما شاهد اختلاس های میلیاردی نخواهیم بود، خود مسئولیتی که به ورزای جدید دولت چهاردهم سپرده شده، نوعی امانت دنیوی و اخروی است.

حجت الاسلام عبدالله پور ابراز کرد: آقای پزشکیان آیا قرار هست مجددا ژن خوب ها را سر کار بیاورید، آیا قرار هست مجددا این تفکر در دولت و مردم حاکم شود، ما آن وقت باید شاهد ظهور دولت سوم روحانی بلکه بدتر از آن باشیم.

وی در پایان مطالب خود مطرح کرد: کابینه آقای پزشکیان باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد ما چقدر دروغ ها از دولت آقای روحانی شنیدیم همان افراد هم اکنون در شورای راهبری ریاست جمهوری در حال ایفای نقش به عنوان مشاور هستند ما از این قضیه احساس خطر می کنیم چرا که افرادی به رئیس جمهور مشاوره و خط می دهند که امین و امانت دار نیستند، دیپلماسی و میدان نباید تقابل داشته باشند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات