۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۸۸۵۷۴

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برتر جشنواره فارابی شد

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مؤسسه پژوهشی برتر جشنواره بین‌المللی فارابی شد.
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مؤسسه پژوهشی برتر جشنواره بین المللی فارابی شد.

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی این جشنواره هر سال ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی برگزار می‌شود.

در پیام ارسال شده از سوی علی اکبر علیخانی، رییس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی به حجت‌الاسلام احمد مبلغی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آمده است: آن پژوهشگاه بر اساس آیین نامه انتخاب مؤسسه پژوهشی برتر و پس از طی مراحل ارزیابی به عنوان مؤسسه پژوهشی برتر در چهارمین جشنواره بین‌المللی فارابی انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام احمد مبلغی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد برگزاری جشنواره فارابی از آن به عنوان نقطه تجمیع بهترین و مطلوب‌ترین فعالیت‌های علوم انسانی که نگاه‌های اصلی را در سطح کشوری و بین‌المللی به خود جلب کرده است، یاد کرده بود.

وی با بیان این‌که جشنواره فارابی می‌تواند به عنوان عامل مهمی برای رصد و ارزیابی وضعیت محتوایی علوم انسانی و تقویت‌کننده آن باشد، افزود: جشنواره بین‌المللی فارابی به دلیل معرفی برترین‌ها در حوزه علوم انسانی زمینه تشویق نخبگان و افراد فرهیخته علوم انسانی را فراهم آورده و شاخص‌های آثار برتر را در جامعه علمی نهادینه کرده است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فارابی، انعکاس کاستی‌های علوم انسانی را از دیگر ویژگی‌های جشنواره بین‌المللی فارابی خواند و خاطرنشان کرد: چندین حوزه در علوم انسانی دچار کاستی شدید است و مباحث فلسفه دین از جمله بخش‌های حساسی است که نیازمند تحرک است که جشنواره بین‌المللی فارابی می‌تواند با توجه ویژه این تحرک را ایجاد کند. /920/د102/ص
ارسال نظرات