۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۸۸۶۳۴
حجت الاسلام مهدی طائب:

عمل به تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری حوزه را در مسیر رشد و بالندگی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، راهکارها و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و روحانیان را بسیار دقیق و حساب شده خواند و عمل به این راهکارها را عامل رشد و بالندگی بیش از پیش حوزه های علمیه عنوان کرد.
حجت الاسلام مهدي طائب
حجت الاسلام مهدی طائب از اساتید حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، استقبال علما، مراجع، طلاب، روحانیان و دیگر اقشار مردمی از ایشان را باشکوه و حماسی توصیف کرد.

وی ادامه داد: استقبال حوزویان و مردم قم از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قابل پیش بینی بود و خوشبختانه مردم قم همچون گذشته این بار نیز در صحنه نشان دادن وفاداری خود به رهبر انقلاب اسلامی و ولی فقیه خوش درخشیدند.

حجت الاسلام طائب تصریح کرد: تهاجم دشمنان نیز همین مساله را هدف قرار داده است، قبل از سفر مقام معظم رهبری رسانه های بیگانه و محافل ضد انقلاب، تلاش بسیاری را برای القای اختلاف بین نظام و حوزه انجام داده و وانمود کرده بودند که در قم از ایشان استقبال سردی خواهد شد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: خوشبختانه مردم قم و حوزویان با حضور کم نظیر خود در استقبال از مقام معظم رهبری نشان دادند که تا چه میزان به ولی فقیه و رهبر عزیز خود عشق می ورزند.

وی اظهار داشت: استقبال از رهبر فرزانه انقلاب همیشه در سفرهایی که ایشان به شهرها و استان های مختلف داشته اند عالی بوده است، اما با توجه به حوادث بعد از انتخابات، دشمنان شیطنت های بسیاری را در خصوص حوزه علمیه و شهر قم انجام داده بودند و به دنبال القای اختلاف بین نظام، مرجعیت و رهبری بودند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: شیطنت دشمنان و بدخواهان نظام اسلام با بصیرت، ایمان، مجاهدت و ولایتمداری مردم قم و حوزویان و استقبال بی نظیرشان از مقام معظم رهبری خنثی شد و دشمنان پاسخی کوبنده و دندان شکن دریافت کردند.

وی ابراز داشت: استقبالی که مراجع، علما، مردم و حوزویان از مقام معظم رهبری صورت دادند، هرگونه اظهار نظر تضعیف کننده از سوی دشمن را بی اثر کرد و دشمنان و بدخواهان را مدفون ساخت.

حجت الاسلام طائب، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و روحانیان تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار مهم و باشکوه می تواند برای حوزه های علمیه راهنما و شاخص های مبین بسیار خوبی باشد.

وی با اشاره به اشراف موضوعی بر مسائل فرهنگی دنیا و خبرویت و تخصص رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل مختلف دین از جمله فقه، تفسیر، حدیث، کلام و فلسفه تصریح کرد: اجتماع این دو شاخصه و ویژگی در مقام معظم رهبری در ایشان کارآمدی خاصی را ایجاد می کند که می تواند حوزه علمیه را کمک و یاری نماید.

حجت الاسلام  مهدی طائب تصریح کرد: بیانات رهبری در این دیدار مهم، حوزویان را در جریان ضرورت ها، نیازمندی ها، تهدیدات و فرصت های موجود در جامعه بین الملل و ایران اسلامی قرار داد و راهکارهای مناسبی را برای پاسخگویی به نیازها و رسیدن به قله های ترقی و کمال برای انجام ماموریت ها پیش روی حوزویان و حوزه های علمیه قرار داد.

این استاد حوزه علمیه قم، خواستار توجه ویژه حوزویان به راهکارها و رهنمودهای مقام معظم رهبری شد و گفت: اگر در سطح حوزه به راهکارهای ارائه شده توسط ایشان در مسائل مختلف توجه شود، می توان به رشد و بالندگی بیش از پیش حوزه در مسائل آموزشی و رفع نواقص امیدوار بود.

حجت الاسلام طائب در ادامه به تبیین رابطه متقابل نظام با حوزه های علمیه پرداخت و بیان داشت: رسالت حوزه، نشر و پاسداری از معارف اسلامی است و این مساله بدون پشتوانه اجرایی در تبیین و گسترش معارف دین زمین گیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: متصدیان این مساله در نظام اسلامی حوزویان هستند و به هر میزان که در نظام اسلامی ضعف و رکود پدیدار شود، به معنای ضعف و رکود و عقب ماندگی حوزه در انجام رسالت هایش خواهد بود.

وی ادامه داد: این مساله به این معنا نیست که حوزه به نظام اسلامی وابسته شود و در حقیقت حوزه های علمیه با حفظ استقلال از نظر معیشت، نیازهای نظام اسلامی را تامین کنند و این با استقلال حوزه های علمیه نیز تنافی و تضادی ندارد و در عین حال این مساله نیز به این معنا نیست که کارگزاران نظام اسلامی در راه بهره بردن از فرهنگ حوزه سرمایه گزاری لازم را انجام ندهند.

حجت الاسلام مهدی طائب گفت: هیچ اشکالی ندارد که متصدیان فرهنگ نظام اسلامی برای رفع نواقص به حوزه های علمیه مراجعه کنند و حوزه نیز در راه تربیت متخصصان نظام را یاری کند و این مساله هم برای نظام و هم برای حوزه های علمیه مفید خواهد بود./924/ت302/ج
ارسال نظرات