۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۸۸۷۱۵
امام جمعه شبستر:

ابعاد گسترده جنگ نرم برای نسل جوان تشریح و تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: جنگ نرم یک اقدام پیچیده و پنهان متشکل از عملیات‌های سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی از سوی قدرت‌های بزرگ جهان برای ایجاد تغییرات دلخواه و مطلوب در کشورهای هدف است.
جنگ نرم
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره با تهدید نرم دشمن علیه اعتقادات مردم اظهار داشت: ظهور فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب و نیز تولید فیلم های هالیوودی و ایجاد شبهات دینی و سیاسی از مهم‌ترین ابزارهای صهیونیست‌ها در جنگ نرم علیه جوامع اسلامی به ویژه ایران است.

وی افزود: فرقه‌های انحرافی چون وهابیت و بهائیت از سوی یهودیان برای تقابل نرم با اسلام راستین به خصوص پیشروی در قلب شیعه تولید شده است.

حجت الاسلام محمدزاده خاطر‌نشان کرد: صهیونیست ها سال‌ها است می‌کوشند‌ مفاهیم ذهنی و تفکرات التقاطی خود را به وسیله فیلم‌های هالیوودی به اذهان جهانیان القا کرده و آمریکا و لیبرال دموکراسی را به عنوان منجی مردم دنیا در جنگ آخرالزمان نشان داده و تبلیغ کنند.

وی با بیان نقش مهم والدین در پیشگیری از انحرافات جوان، تصریح کرد: مقصر اصلی در انحراف‌های دینی و اجتماعی جوانان والدین هستند، به گونه‌ای که طبق فرمایش مقام معظم رهبری توجه ویژه به کانون خانواده و ایجاد بحث‌های تربیتی و روان‌شناسی و پرهیز از سخت‌گیری نامناسب، همچنین آشنایی فرزندان با مکتب ائمه اطهار(ع) و معرفت آنان می‌تواند از گرفتار شدن نسل جوان در دام جنگ نرم جلوگیری خواهد کرد.

امام جمعه شبستر در تعریف جنگ نرم استکبار جهانی گفت: جنگ نرم یک اقدام پیچیده و پنهان متشکل از عملیات‌های سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی از سوی قدرت‌های بزرگ جهان برای ایجاد تغییرات دلخواه و مطلوب در کشورهای هدف است.

وی افزود: هدف از این جنگ ایجاد تغییر در ارزش‌ها و فرهنگ‌های ملت‌ها است، تا علاقه‌ و نوع رفتار آنها را چه از نظر سیاسی چه فرهنگی و چه اجتماعی به سمت رفتار مطلوب خود تغییر دهند تا این ملت‌ها همان چیزی را بخواهند که مد نظر قدرت‌های بزرگ است.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که این نوع جنگ بسیار سخت‌تر و زیان‌بارتر از جنگ سخت است، افزود: یکی از نیازهای اوضاع کنونی جهان بحث زمان‌شناسی است؛ چون کوچک‌ترین اشتباهی تبعات بسیار ناگواری را به بار می‌آورد.

وی با بیان این‌که باید با ابزارهای جنگ نرم آشنا باشیم و تأثیر آن را به خوبی درک کنیم، اضافه کرد: در جنگ نرم ‌ابزارهای جنگی همچون توپ و تفنگ وجود ندارد تا جنازه بر جای گذارد، بلکه بسیاری از خواص و حتی نخبگان را قربانی می‌کند.

امام جمعه شبستر جریان فتنه سال گذشته کشور را بسیار خطرناک تر از جنگ تحمیلی دانست و افزود: هوشیاری، زمان‌شناسی و اطاعت از ولی فقیه مهم‌ترین عامل پیروزی در این جنگ است./۹۳۵/ت302/س
ارسال نظرات