۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۸۸۷۳۵
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

همایش«تبیین ضرورت دروس معارف قرآنی» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش«تبیین ضرورت دروس معارف قرآنی» با حضور آیت الله مصباح یزدی، در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
همایش«تبیین ضرورت دروس معارف قرآنی» برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش«تبیین ضرورت دروس معارف قرآنی» شب گذشته، سوم آبان ماه با حضور حضرت آیت الله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در این موسسه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی، قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این همایش که با حضور جمع زیادی از طلاب این موسسه برگزار شد در سخنانی گفت: دروس معارف قرآن کریم زیرساخت نظری علوم انسانی اعم از مباحث معرفت شناسی، روان شناسی، تاریخ، هستی شناسی و ... است.

وی ادامه داد: درس معارف قرآن کریم نقش زیربنایی و مصون سازی فکری برای طلاب دارد و می تواند از بسیاری از انحراف های فکری جلوگیری کنند.
حجت الاسلام رجبی عنوان کرد: قرآن کریم دارای اعتبار خدشه ناپذیر در میان مسلمانان است و دارای مناقشات سندی نیست از این رو طلاب با آشنایی با معارف قرآن می توانند سخنان خود را مستند به آیات کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دوره معارف قرآن کریم در موسسه امام خمینی یک نعمت و گوهر گرانبها برای طلاب است و به اعتراف برخی افراد مفیدترین درس در طول زندگی اجتماعی و فردی آنان بوده است.

مدیرگروه تفسیر و علوم قرآن موسسه امام خمینی با اشاره به ویژگی های دروس معارف قرآن حضرت آیت الله مصباح یزدی است، اظهارداشت: مباحث مطرح شده در این دروس، شیوه فهم مسایل قرآنی و دقت استاد در بیان مطالب از جمله ویژگی ها و مزایایی این درس است.

وی تاکیدکرد: طرح سیستماتیک و منسجم مطالب استاد مصباح از دیگر ویژگی های دروس معارف قرآن است.

قائم مقام موسسه امام خمینی همچنین از بازنگری مجموعه معارف قرآن موسسه امام خمینی توسط متخصصان حوزوی و کسانی که دوره کارگاهی متون آموزشی را گذرانده اند خبرداد و تاکیدکرد: این بازنگری با حفظ محتوا و اتقان مباحث مطرح شده توسط استاد مصباح یزدی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، حضورهمایش تبیین ضرورت دروس معارف قرآن کریم از سوی گروه تفسیر و علوم قرآنی موسسه امام خمینی با هدف تبیین ضرورت تدریس معارف قرآن کریم برای طلاب برگزار و مقرر شد تا همایش های مشابهی در آینده نیز برگزار شود.

همچنین در ابتدای این همایش میزگردی با حضور حجج اسلام والمسلمین«محمود رجبی، غلامرضا فیاضی و علی اکبر میرسپاه» از شاگردان حضرت آیت الله مصباح یزدی برگزار شد.

آیت الله مصباح یزدی نیزدر این همایش به تشریح چگونگی شکل گیری دروس معارف قرآن کریم در موسسه امام خمینی و ضرورت آشنایی طلاب با قرآن پرداخت. / 925/پ202/ص
ارسال نظرات