۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۸۸۷۸۹
حجت الاسلام جوشقانیان:

برخی به دلیل اغراض شخصی و جناحی حقایق را نادیده می گیرند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات امنای مؤسسه سیره روایت شهدا با انتقاد از وارونه و بحرانی جلوه دادن وضعیت کشور از سوی برخی گفت: نادیده گرفتن واقعیات و خدمات صورت گرفته دور از انصاف، اخلاق و وجدان است.
حجت‌الاسلام حسين جوشقانيان


حجت الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیات امنای مؤسسه سیره روایت شهدا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان استان قم را بسیار کلیدی و راهبردی ارزیابی کرد و ابراز داشت: بیاناتی که مقام معظم رهبری در این دیدار صمیمی ایراد کردند بسیار مهم و اساسی بود و باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توسعه و گسترش بصیرت در جامعه تصریح کرد: با توجه به امپراطوری خبری دنیا و پایگاه های شیطانی آنها، برخی از افراد و مجموعه ها دچار غفلت می شوند که این مساله نیز ناشی از بی بصیرتی است.

حجت الاسلام جوشقانیان، بصیرت را عامل مهم نجات انسان از فتنه ها و بحران های مختلف دانست و ادامه داد: علت تاکید چند باره مقام معظم رهبری بر ضررورت توسعه بصیرت و آگاهی در جامعه نشانگر اهمیت آن است.

استاد مرکز تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز دنیا، دنیای بسیار پیچیده ای است و آنچنان حق و باطل با هم آمیخته و ممزوج می شود که برای تشخیص حق از باطل افراد دچار اشتباه می شوند.

حجت الاسلام جوشقانیان تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی در مقاطع مختلف به ویژه فتنه سال گذشته تلاش زیادی کردند تا بتوانند جوانان را گمراه کنند و حقایق را وارونه جلوه دهند، اما خوشبختانه با روشنگری مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم و نسل جوان تیر آنها به سنگ خورد.

وی آگاهی و بصیرت را رمز عبور از فتنه ها دانست و ابراز داشت: با بصیرت می توان نقشه های دشمنان نظام و بدخواهان را شناسایی و در برابر ترفندها و توطئه های آنان ایستادگی کرد.

این محقق علوم اسلامی با بیان اینکه معیار شناخت حق از باطل افراد و اشخاص نیستند ادامه داد: معیار اساسی برای تشخیص حق از باطل، اسلام ناب محمدی و ارزش های انقلاب است و اگر نسبت به اصول و مبانی آگاهی کامل داشته باشیم می توانیم از فتنه ها و بحران ها به سلامت عبور کنیم.

عضو هیات امنای مؤسسه سیره روایت شهدا در ادامه با اشاره به فرازهای دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نقشه دشمنان نظام اسلامی برای غبارافکنی در فضای کشور تصریح کرد: شکی نیست که دولت و مسؤولان نظام اسلامی به صورت مداوم مشغول تلاش و کار و خدمت رسانی به مردم هستند.

حجت الاسلام جوشقانیان بیان داشت: امروز سراسر کشور جمهوری اسلامی ایران تبدیل به کارگاه سازندگی و عمران شده است و مسؤولان در این عرصه کارنامه و عملکرد درخشانی داشته اند، اما برخی ها با چشم پوشی از این واقعیات و وارونه جلوه دادن حقایق در صدد بزرگ نمایی نطاط ضعف هستند.

وی ادامه داد: این مساله و نادیده گرفتن زحمات و خدمات دولت و نظام امری دور از وجدان و اخلاق است و ما باید با تبعیت از ولی امر مسلمین و با نگاه به حقایق مسائل را تبیین و به جلو حرکت کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: برخی ها به دلیل اغراض شخصی، جناحی و حزبی بی انصافی می کنند و با چشم پوشی از حقایق و واقعیات کشور، سعی دارند فضای کنونی کشور را به گونه ای دیگر و بحرانی جلوه دهند که این مساله از انصاف و اخلاق به دور است.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه نسل جوان و ملت ایران آگاه هستند و هیچ گاه فریب دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را نخواهند خورد اظهار داشت: دل و قلب نسل جوان ما مملو از عشق به نظام و رهبری است و دشمنان ما بدانند با این وضعیت راه به جایی نخواهند برد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات