۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۸۸۸۶۴

جشنواره شعر عربی قرآنی در خوزستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری جشنواره شعر عربی قرآنی در این استان خبر داد.
قرآن كتاب رحمت
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: ما در بخش قرآ‌نی معتقدیم که باید تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای جذابیت این فعالیت‌ها برای قشر جوان و علاقه‌مند به حوزه قرآنی وجود داشته باشد و بتوان برای نیل به این هدف فعالیت‌های قرآنی را با هنر در آمیخت.

وی افزود: از جمله پیشنهادهایی که ارائه شد بحث شعر عربی و معارف قرآنی است که با توجه به این که خوزستان یکی از مراکز ثقل فعالیت‌های قرآنی در کشور به شمار می‌رود و جمعیت قابل ملاحظه‌ای از استان نیز در حوزه‌ ادبیات عرب فعالیت‌های خوبی را دارند، این پیشنهاد برگزاری جشنواره شعر عربی قرآنی ارائه شد که بحمدالله تصویب شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این کار در عرصه بین‌المللی به همت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام وی در فعالیت‌های قرآنی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام سپهر ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های داستان‌های قرآنی، معارف قرآنی، اخلاق در قرآن، امامت و ولایت در قرآن، جهاد در قر‌آن، واجبات دین در قرآن، خانواده در قر‌آن و غیره برگزار خواهد شد، و از شاعران عرب داخل و خارج از کشور برای حضور در این جشنواره دعوت می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: مقدمات کار در حال انجام است و در حال تهیه تفاهم‌نامه بین وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان هستیم. امیدواریم که در سه ماهه آ‌خر سال شاهد برگزاری این جشنواره در خوزستان باشیم.

وی با بیان اینکه هر چه که در حوزه ادبیات عرب در خوزستان داریم، اخلاص و ارادت به خاندان عصمت و طهارت است، افزود: آن چیزی که شعر عربی خوزستانی و شعر عربی شیعی را چه در عراق و چه در بلاد تشیع و جاهای دیگر پویاتر و ماندگارتر کرد، آن شعری است که با همه تعصبات و همه احساساتی که در آن وجود دارد مالامال از عشق و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت است، بنابراین باید زمیه نبوغ، بلوغ، رشد و ارتقاء زبان ادبی در عرصه ادبیات عرب را فراهم کنیم./945/د102/ص
ارسال نظرات