۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۸۸۸۸۷
معاون علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان:

عملیاتی شدن بیانات رهبری، تحول و بالندگی حوزه های علمیه را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان، بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را منشوری جامع برای حوزه های علمیه کشور دانست و بر ضرورت اجرایی شدن سریع این بیانات و راهکارها تاکید کرد.
ديدار صميمانه دانشجويان استان قم با رهبر معظم انقلاب ديدار صميمانه دانشجويان استان قم با رهبر معظم انقلاب
حجت الاسلام عبدالامیر خطاط، معاون علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در جمع حوزویان، علما و روحانیان، تاکید کرد: بیاناتی که ایشان در دیدار با طلاب و روحانیان(29 مهرماه)، دیدار با نخبگان و فضلای حوزه علمیه قم(دوم آبان ماه) و دیگر دیدارهایی که با حوزویان و مسؤولان حوزه ایراد کردند بسیار جامع و دقیق بود.

وی ابراز داشت: حضرت آیت الله خامنه ای در سفر به شهر مقدس قم و دیدارهایی که با حوزویان داشتند مسائل مختلف حوزه از جمله نظام رفتاری و اخلاقی، مباحث مربوط به تحول و ضرورت مدیریت آن و رابطه متقابل نظام با حوزه را به بهترین شکل ممکن تبیین کردند.

معاون علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان، بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را منشوری جامع برای حوزه های دانست و تصریح کرد: باید در راستای پیگری و دنبال کردن بیانات و راهکارهای مقام معظم رهبری در حوزه های علمیه سراسر کشور کارگروه های ویژه ای تشکیل شود.

وی ادامه داد: عملیاتی و اجرایی شدن بیانات، راهکارها و منویات مقام معظم رهبری، باعث رشد، بالندگی و تحول بیش از پیش حوزه های علمیه خواهد شد و همه باید قدراین فرصت گرانبها را بدانیم و با برنامه ریزی مناسب از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

حجت الاسلام خطاط  در ادامه با اشاره به رابطه متقابل حوزه و نظام، بیانات رهبر انقلاب در این باره را یادآورشد و تصریح کرد: حوزه نباید در بودجه های و هزینه های جاری خود به دولت و نظام وابسته باشد.

وی با بیان اینکه وابستگی حوزه در امور معیشتی و مسائل روزه مره می تواند آسیب ها و آفات زیادی را به همراه داشته باشد تصریح کرد: حوزه و نظام از یکدیگر جدا نیستند و نظام و دولت باید حوزه را در راستای تامین زیرساخت های کمک کنند و این مساله نیز هچ خدشه ای به استقلال حوزه های علمیه وارد نمی کند.

معاون علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نظام رفتاری حوزه های علمیه، به تبیین راهکارهای ارتقا تحول اخلاقی در حوزه های علمیه پرداخت و بیان داشت: انفصال نسل های قبل از نسل های جدید زمینه تغییر رفتاری، اخلاقی و فرهنگی در حوزه ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: ما باید در حوزه های علمیه به شدت این نسل ها را به هم نزدیک کنیم تا اساتید و طلاب از هم جدا نشوند و رابطه آنها تنها به تدریس محدود و منحصر نشود.

حجت الاسلام خطاط ادامه داد: در زمان های قدیم شاگرد از استاد تنها علم نمی آموخت، باید در حوزه های علمیه به گونه ای برنامه ریزی کنیم که طلاب، اساتید را مثل پدر خود بدانند و کار اساتید نیز به تدریس ختم نشود. /924/ ت302/ص
ارسال نظرات