۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۸۸۹۴۷
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

همه ارکان حوزه باید به فکر تقویت و ارتقا سطح اخلاق حوزویان باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه، توجه ویژه به مساله اخلاق را از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و از همه ارکان حوزه های علمیه خواست به فکر تقویت و ارتقا سطح اخلاق حوزویان باشند.
حجت الاسلام حسين خاني


حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان و بیانات مهم حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم که روز پنج شنبه 29 مهرماه در شبستان امام خمینی(ره) و دیگر صحن ها و شبستان حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، ابراز داشت: فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار صمیمی بسیار جالب توجه بود.

وی این جلسه را یکی از جلسات بیادماندنی برای حوزویان توصیف و با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار درباره رابطه متقابل حوزه و نظام تصریح کرد: برخی ها با طرح مساله استقلال حوزه های علمیه به دنبال این هستند که رابطه حوزه و نظام را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام حسین خانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند که حوزه های علمیه از دیرباز و قدیم الایام مستقل بوده اند و این مساله نیز به معنای قطع ارتباط نظام با حوزه نیست.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مساله استقلال حوزه هیچ منافاتی به تعامل با نظام ندارد تصریح کرد: نظام باید در خدمت حوزه های علمیه باشد و از سویی دیگر حوزه های علمیه باید ارتباط نصیحتی و حمایتی خود را با نظام اسلامی داشته باشند.

حجت الاسلام حسین خانی در ادامه به نکته ای ظریف اشاره کرد و ابراز داشت: برخی ها که بسیار زیاد هم روی مساله استقلال حوزه در حرف و کلام تکیه و تاکید می کنند و می خواهند در جاهایی از حوزه و نظام استفاده کنند، خود برای دستیابی به مقاصد و اهداف شان از امکانات نظام بهره می برند و استفاده می کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تحول در حوزه های علمیه تاکید کرد: بیاناتی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار در خصوص تحول ارائه کردند، در واقع ادامه و تکمیل کننده بیانات قبلی ایشان بود.

حجت الاسلام حسین خانی، با بیان اینکه نسبت به سال 86 فعالیت های خوبی برای تحول انجام شده است، تحول در حوزه را یک مساله زمانبر دانست و بیان داشت: مساله تحول در حوزه های علمیه یک مساله دقیق، زمانبر و حساب شده است و باید مدیریت و هراز چندگاهی جوانب آن روشن شود.

وی تاکید کرد: تاکید مجدد مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه های علمیه به این معنا نیست که ایشان از اقدامات انجام شده ناراضی بودند، بلکه ایشان می خواهند جاده های وسیع تری را برای تحول باز کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه، اهتمام به مساله اخلاق را یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: همه ارکان حوزه باید به فکر تقویت و ارتقا سطح اخلاق حوزویان باشند.

حجت الاسلام حسین خانی بیان داشت: از همه اساتید می خواهیم همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید کردند در ابتدا و انتهای درس خود اشاره ای هم به موضوعات اخلاقی داشته باشند و طلاب را در این خصوص مهذب بار بیاورند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات