۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۸۸۹۷۵
رییس دانشگاه معارف اسلامی:

وظیفه حوزه های علمیه رصد تحولات و پاسخگویی جامع به شبهات است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه معارف اسلامی گفت: ایجاد هجمه علیه دین ناشی از خواست نظام لیبرال دموکراسی مبنی بر گسترش تسلط بر جهان است.
حجت الاسلام كلانتري رييس دانشگاه معارف اسلامي

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، رییس دانشگاه معارف اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: انتظار جدی از حوزه های علمیه این است که به صورت دقیق و همه جانبه با شبهاتی که از سوی جریان های مختلف در جهان ایجاد می شود، پاسخگو بوده و در استوارسازی اعتقادات دینی مردم تلاش کنند.

وی بیان داشت: حوزه علمیه قم مرکز ممتاز تعلیم، تبیین و آموزش معارف اسلامی است و همه نگاه ها به این شهر دوخته شده است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز چالش و نزاع اصلی جهان بین اندیشه اسلام اصیل و اندیشه لیبرال دموکراسی غربی است.

وی ادامه داد: اندیشه لیبرال دموکراسی که در پی گسترش تسلط بر جهان است از هیچ اقدام نظامی و فرهنگی و سیاسی دریغ نمی‌کند که ایجاد هجمه سنگین فرهنگی از راه شبهه پراکنی در راستای همین اهداف خصمانه است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: دشمن تلاش می کند تا با ایجاد خدشه به معارف اسلامی، افرادی را که به اسلام متمایل شده اند با تشکیک فکری مواجه کند.

وی گفت: تولید شبهات و چالش های فکری به قصد تزلزل مبانی دینی مسلمانان از دیگر اهداف دشمنان است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم پایگاه بی‌بدیل فکری جهان اسلام است، بیان داشت: حوزه های علمیه باید در مرحله نخست نسبت به تحولات جهان شناخت پیدا کرده و سوالات و شبهات دینی را رصد کنند و در گام بعدی پاسخ های مناسب آن را تولید کنند.

رییس دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به این که پاسخگویی باید با توجه به سطوح مختلف و با ادبیات متنوع ساماندهی شود، گفت: پاسخگویی حوزویان این نتیجه را در بردارد که جلوی سیل انحرافات و تزلزل ها را می گیرد و اسلام ناب را جامع و کامل‌تر به جهانیان معرفی می کند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات