۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۸۹۱۵۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

عزاداری سیدالشهدا و انتظار امام زمان شیعه را زنده نگه داشته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، با اشاره به اعتقاد قلبی شیعیان به ائمه اطهار(ع) گفت: عزاداری سیدالشهدا و انتظار امام زمان(عج) شیعه را زنده نگه داشته است
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، شب گذشته در جمع مردم گرگان با اشاره به این که آنچه را که تشیع و پیرو مکتب اهل بیت را در این زمان های طولانی در صحنه نگه داشته و بعد از یک هزار و 400 سال هنوز نور امامت و ولایت در میان پیروان مکتب اهل بیت وجود دارد، امام حسین(ع) و انتظار امام زمان(عج) است.

امام جمعه گرگان، با بیان این که عزاداری سیدالشهدا و انتظار امام زمان(عج) شیعه را زنده نگه داشته است، تصریح کرد: ما باید به سراغ علمای آشنا به حقیقت برویم و خودمان را عرضه داشته و از لحاظ اعتقادی صاف کنیم.

وی ولایت و براعت را محک خوبی برای عشق و ارادت به خاندان پیامبر بیان کرد و اظهار داشت: ولایت به معنی همرنگ بودن علی و اولاد علی و براعت به معنی همرنگ نبودن با دشمنان علی و اولاد او است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: معنای حقیقی و درست ولایت و براعت این است که ما چقدر با این مسائل هم رنگ هستیم و اخلاق، اعمال و ایمان ما با علی و اولاد علی نزدیک و همرنگ و چقدر با آنها دور است و اخلاق ما مثل اولیای خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان، با بیان این که موضوع انتظار آنقدر مهم است که امام باقر(ع) جزو التزام به پیامبر بیان می کند، یکی از معانی انتظار را امید به آینده و مأیوس نشدن خواند و خاطر نشان کرد: انتظار مهدی جزو دین، اعتقاد و ایمان ماست.

وی با اشاره به این که انتظار مهدی یک چیز حاشیه ای نیست، بلکه متن دین ما است، همه تلاش دشمنان را محو کردن اعتقاد مهدی و آینده روشن از ذهن مردم دانست، یاد آور شد: آنها تلاش می کنند که بگویند آینده و پایان تاریخ، غرب بوده و جنایت، قلدوری، تبعیض، ظلم و فساد را پایان تاریخ است.

آیت الله نورمفیدی، اضافه کرد: انتظار، ائمه، قرآن و پیامبر به ما وعده داده اند که آینده تاریخ، یک آینده روشن است و ائمه و روایات پایان زندگی بشر و آینده این جهان را بر اساس حق و عدالت بیان کرده اند.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه امروز برخی در حال مأیوس کردن دنیا و بشر و دمیدن روح یأس در ذهن و تفکر بشریت هستند، تصریح کرد: اسلام و به خصوص مکتب تشیع به ما شیعیان یاد داده است که نسبت به آینده امیدوار باشیم./950/پ202/الف
ارسال نظرات