۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۹۲۰۲

نشست علمی چالش های حقوقی بین المللی در دادرسی عادلانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی «چالش های حقوقی بین المللی در دادرسی عادلانه» شب گذشته، نهم مهرماه از سوی مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم و با حضور دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی برگزار شد.
حجت الاسلام كريمي نيا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی کریمی نیا، معاون پژوهشی مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه در نشست چالش های حقوقی بین المللی در دادرسی عادلانه که شب گذشته، 9 مهرماه در این مرکز برگزار شد طی سخنانی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه با کمیسیون حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: دادرسی عادلانه هم از جهت حقوق داخلی و فضای داخل و هم در فضای بین المللی و حقوق بین الملل دارای اهمیت فراوانی است.

وی ادامه داد: دادرسی عادلانه در تمامی ادیان به ویژه اسلام مورد تاکید است و آیات و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد همچنین سیره و روش ائمه معصومین(ع) که می توان به آنها استناد کرد.

حجت الاسلام کریمی نیا بیان کرد: بررسی های حقوقی و قضایی نشان می دهد که تفاوت هایی میان حقوق داخل و بین المللی وجود دارد که شناخت آنها و ارایه راهکار برای برخورد مناسب با این مقوله موضوعی پراهمیت است./ 925/پ203/ع

ارسال نظرات