۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۸۹۳۰۴
آیت الله شبستری:

خودکفایی ایران اسلامی خاری در چشم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: خودکفایی ایران در بسیاری از محصولات کشاورزی همچون خاری بر چشم دشمنان بوده است.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده، باید دست اندرکاران حوزه کشاورزی تلاش بیشتری برای دستیابی به قله های رفیع داشته باشند.

وی با اشاره به خودکفایی در تعدادی از محصولات استراتژیک کشور خاطر نشان کرد: خودکفایی ایران در بسیاری از محصولات کشاورزی همچون خاری در چشم دشمنان بوده است.

آیت الله شبستری با تاکید بر توسعه بخش کشاورزی در استان آذربایجان شرقی گفت: این استان همواره با نام صنعت معروف بوده، اما با توجه به شرایط اقلیمی منطقه جا دارد در بخش کشاورزی نیز پیشتاز باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ظرفیت های موجود در کشور تا جایی است که می توانیم حرف اول را در تعدادی از محصولات کشاورزی در جهان بزنیم.

وی با انتقاد از واردات برخی محصولات کشاورزی به داخل کشور، گفت: متاسفانه مشاهده شده واردات برخی از محصولات که بیش از نیاز کشور، در داخل تولید می شود، متوقف نشده، ادامه این روند ضربه به تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

همچنین مسعود محمدیان، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در سخنانی با تشریح نقش جهادگران در دوران دفاع مقدس گفت: چهل هزار نفر از جهادگران آذربایجان در جبهه‌ها حضور یافتند که بیش از صد و پنجاه نفر از انان به فیض رفیع شهادت نائل شدند.

وی فرهنگ جهادی را حاصل سه دهه ایثار و ازخودگذشتگی مردم در سی سال گذشته دانست و گفت: پیام امام خمینی (ره) به جهادگران و نامیدن آنان به نام سنگرسازان بی‌سنگر افتخاری بزرگ برای جهادگران است.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از حجت الاسلام حسن ابراهیم نژاد، حجت الاسلام مجید نجفی به عنوان مسؤول جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی معرفی شد./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات