۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۸۹۴۳۵
رییس دانشگاه معارف اسلامی:

حوزه های علمیه از ابزارهای مدرن در ترویج اسلام بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه معارف اسلامی گفت: حوزه های علمیه دستمایه اصیل خود را متناسب با ظرفیت و توانمندی رسانه های جدید ارایه کنند.
حجت الاسلام كلانتري رييس دانشگاه معارف اسلامي


حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: تحول از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته و خواستار اجرایی شدن ان در حوزه های علمیه هستند.

محقق حوزه علمیه بیان داشت: حوزه های علمیه در صورتی می توانند تحول را سامان دهند که از نقش منحصر به فرد پاسخگویی برآیند و به متد، آموزش و تخصص‌های روز مجهز شوند.

وی بیان داشت: تسلط بر نحله ها و افکار گوناگون و تولید علم مناسب با اقتضائات دنیای مدرن با حفظ ارزش های اصیل اسلامی می تواند برد اسلام را دوچندان کند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب در جمع طلاب غیر ایرانی بر باز تولید معارف اسلامی و نقش آن در هویت بخشی به مسلمین تاکید کردند، بیان داشت: مراد از بازسازی این است که گنجینه اصیل معارف اسلامی به لحاظ دسته‌بندی، تبویب و تعلیم متناسب با نیازهای امروز شود.

این محقق حوزه علمیه قم با تاکید بر تولید علوم انسانی اسلامی متناسب با نیازهای امروز ادامه داد: حوزه های علمیه باید از ابزارهای مدرن در ترویج اسلام بهره گیرند.

وی بیان داشت: بازتولید معارف اسلامی می تواند تشنگان معارف اسلامی را در سراسر جهان سیراب کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: رسانه در دنیای کنونی نقش عمده‌ای ایفاء می کند و به ابزار اصلی در جنگ بین حق و باطل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه رسانه امروز قالب های متنوع و پیچیده ای به خود گرفته است، اظهار داشت: امروز دشمن می کوشد تا خواست‌های غیر اصیل خود را در قاب رسانه به مخاطب القا کند.

این استاد دانشگاه معارف اسلامی اظهار داشت: اگر حوزه های علمیه بخواهند از ظرفیت رسانه استفاده بهینه کنند، باید دستمایه اصیل خود را متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های رسانه های جدید ارایه دهند.

وی بر استفاده از مقوله هنر در تبیین ارزش های اسلامی تاکید کرد و گفت: معارف ناب اسلامی باید از زاویه دید هنری مورد توجه هنرمندان قرار گیرد./909/ت302/ع

ارسال نظرات