۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۸۹۴۳۸
خطیب جمعه قفول بحرین:

حمایت ملت بحرین از علما نشان دهنده بصیرت آنان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین حمایت ملت بحرین از علما را نشان دهنده اوج بصیرت و هوشیاری آنان توصیف کرد.
سيد عبد الله غريفي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله غریفی خطیب جمعه قفول بحرین، روز گذشته در جمع کثیری از شیعیان در مسجد امام صادق(ع) از عدم اجرای قانون ممنوعیت استفاده از بلندگو در مساجد و حسینیه ها ابراز خرسندی کرد و گفت: عدم اجرای این قانون گرچه امر پسندیده ای است ولی امیدواریم بودیم که این قانون به کلی لغو شود و این امر سبب می شود تا در هر لحظه این قانون دوباره فعال شود.

وی افزود: اینگونه قوانین تاثیر بسیار خطرناکی بر کشور و آزادیهای دینی می گذارد و دولت باید به گونه ای عمل کند که شهروندان مطمئن باشند دیگر پیگرد دین و مذهب و اعتقادات آنها نیست و از پادشاه کشور که بر عدم اجرای قانون ممنوعیت استفاده از بلندگوها تاکید کرده بود می خواهم در برابر همه اقداماتی که کشور را در بحران قرار می دهد مواضع شجاعانه و صادقانه ای بگیرد.

علامه غریفی موفقیت جمعیت الوفاق اسلامی در انتخابات پارلمان بحرین را تبریک گفت و تصریح کرد: این پیروزی بزرگ را به جمعیت الوفاق، مردم و کشور تبریگ می گویم، گرچه حق الوفاق بیش از این بود و هم اکنون به عنوان فراکسیون بزرگ باید حق خود را در دولت بگیرد ولی متاسفانه بر اساس نظام بی نظیر و عجب بحرین، هم اکنون اکثریت در اختیار گروههایی است که آرای آنان از الوفاق بسیار کمتر است و آنان سیاست کشور را در اختیار گرفته اند.

خطیب جمعه قفول بحرین تاکید کرد: ملت بحرین در حالی که از واقعیتهای سیاسی کشور و عدم پاکی انتخابات آگاهی کاملی داشتند ولی با حضور گسترده خود نشان دادند که در صدد تغییر و مبارزه با زیرپا گذاشتن حقوق شهروندان هستند.

وی از گسترش شایعات علیه جمعیت الوفاق به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: پیروزی الوفاق در انتخابات بحرین به مزاق بسیاری خوش نیامده و سعی می کنند با این اقدامات از شدت ناراحتی خود بکاهند. این افراد با سخنانی نظیر همدستی دولت با الوفاق، پوشش علمایی این جمعیت و نادانی مردم در حمایت از علما و رای به الوفاق پیروزی این جمعیت را غیرواقعی جلوه دهند.

علامه غریفی ادامه داد: مخالفت دولت با الوفاق برای همه روشن است و مبارزه با طرفداران این جمعیت و همچنین دست کردن در انتخابات و نادیده گرفتن بسیاری از آرای الوفاق نشان می دهد که دولت نه تنها با این جمعیت همدست نیست بلکه با قدرت به اختلافات ادامه می دهد.

خطیب جمعه قفول ملت بحرین را هوشیار خواند و گفت: کسانی که از حمایت علما از الوفاق به شدت ناراحت هستند باید بدانند که علما نمایندگان آمریکا یا دست نشانده دستگاههای امنیتی نیستند و هیچ موقع به کشور خیانت نمی کنند بلکه در اوج قداست و امانت و صدق و پاکی بسر می برند و نسبت به وطن و شهروندان حرص دارند و هیچ مشکلی در اینکه الوفاق در پوشش علما در انتخابات شرکت کرده نیست.

وی خاطرنشان ساخت: سایر گروهها نیز در پوششهای مختلف در انتخابات شرکت کردند، لیکن ملت بحرین و طرفداران الوفاق از آگاهی سیاسی و اخلاص فراوانی بهره مند هستند و به همین دلیل است که با بصیرت و ایمان به ندای علما لبیک گفتند و همگان باید بدانند که ملت به دین، ارزشها، حق، عدالت و پایداری پایبند می مانند و علما نیز از صداقت و صلح عدول نخواهند کرد.

گفتنی است در انتخابات پارلمان بحرین که هفته گذشته برگزار شد جمعیت وفاق ملی اسلامی به عنوان بزرگترین حزب شیعی موفق شد با بدست آوردن 18 کرسی از مجموع 40 کرسی اکثریت پارلمان را بدست آورد و همه نامزدهای این انجمن توانستند در دور اول انتخابات به پارلمان راه یافتند./980/
ارسال نظرات