۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۹۴۴۷

علمای لبنان حمله به کلیسای مسیحیان عراق را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ شخصیت ها و گروه های مذهبی و سیاسی لبنان، روز گذشته، اقدام تروریستی علیه کلیسای سیدة النجاة در عراق که به کشته شدن بیش از شصت نفر و زخمی شدن حدود هفتاد تن انجامید را به شدت محکوم کردند.
لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، شخصیت ها و گروه های مذهبی و سیاسی لبنان، روز گذشته، اقدام تروریستی علیه کلیسای سیدة النجاة در عراق که به کشته شدن بیش از شصت نفر و زخمی شدن حدود هفتاد تن انجامید را به شدت محکوم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله، خطیب جمعه شهر بیروت، این جنایت تروریستی را نمونه ای از جنایت های وحشیانه ای که مخالف با آموزه های قرآنی است دانست و گفت: این اقدام وحشیانه علیه مردم بی گناهی صورت گرفت که بنابر حق طبیعی و بر مبنای اعتقاد خود در حال پرستش خداوند بودند.

وی با اشاره به شباهت های این جنایت ها و جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و بیت المقدس، گفت: آیا این رخدادها بدین معناست که هرگونه نزدیکی مسیحی ـ اسلامی خطری علیه صهیونیست ها شمرده می شود و مورد هدف قرار خواهد گرفت.

علامه نابلسی نیز در سخنرانی خود در حوزه امام صادق(ع) در شهر صیدا در جنوب لبنان، این حمله تروریستی را محکوم کرد و گفت: صحنه گردانان این اقدام های تروریستی، گروهی از مزدورانی هستند که تحت حمایت دستگاه اطلاعاتی آمریکا و اسراییل فعالیت می کنند و ما شکی نداریم که آمریکا و اسراییل در پس تحریک های مذهبی و طایفه ای در منطقه قرار دارند.

تجمع علمای جبل عامل لبنان نیز با صدور بیانیه ای این اقدام وحشیانه را محکوم کردند و آن را در کنار حمله شهرک نشینان صهیونیستی به کلیسای باستانی معمدانیه در بیت المقدس، حمله صهیونیستی منظمی علی مقدسات اسلامی و مسیحی و همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان دانستند.

شیخ محمد عسیران، مفتی برجسته شیعه در لبنان نیز کشتار انسان های بی گناه در کلیسای سیدة النجاة عراق را محکوم کرد و این اقدام وحشیانه را جنایتی در حق کل بشریت برشمرد و گفت: این جنایت ها هیچ گونه ارتباطی با اسلام ندارند.

نشست علما و مبلغان شمال لبنان نیز این جنایت وحشیانه را محکوم کرد و گفت: حمله به کلیسای سیدة النجاة یا هر عبادت گاه دیگری و یا حمله به مردم بی گناه به هر بهانه ای که باشد محکوم است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد./981
ارسال نظرات