۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۸۹۴۷۸
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران:

دشمن به دنبال تهی کردن پایه های فرهنگی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان این که دشمن به دنبال درگیر کردن جنبش های دانشجویی و قرار دادن آنها در مقابل نظام است، گفت: آنها تلاش می کنند جنبش های دانشجویی را تافته جدا بافته و خارج از اصول نظام جلوه دهند.
معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، امروز در نشستی با عنوان «واکاوی جریان فتنه از دوران اصلاحات تاکنون» در دانشگاه مازندران گفت: دشمن به دنبال درگیر کردن جنبش های دانشجویی و قرار دادن آنها در مقابل نظام است.

وی با بیان این که دشمن از راه های گوناگون سعی در ایجاد فضای یأس، نا امیدی و دامن زدن به مشکلات مردم و وارونه جلوه دادن حقایق کشور دارد، اظهار داشت:‌ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرسپردگان داخلی شان همواره تلاش می کنند تا جنبش های دانشجویی را تافته جدا بافته و خارج از اصول نظام جلوه دهند.

ابراهیمی ادامه داد: هر نظام، فرهنگ و تمدنی برای حفظ خود با دشمنانی مواجه است و رمز پایداری ملت ها به فرموده امام علی(ع) در آموزه 42 نهج البلاغه، آشنایی با زبان و ادبیات حاکم بر زمان است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: با نگاهی به تاریخ در خواهیم یافت نا آشنایی با زبان زمان دلیل اصلی انحطاط امت ها و ملت هایی است که تاثیر به سزای سیاسی و فرهنگی در دوره خود داشتند.

وی با اشاره به این که شناخت زبان زمان از نیازهای اساسی دانشجویان بصیر و آگاه است، اذعان داشت: هر بینشی این شناخت را از دست بدهد هرگز نخواهد توانست به بازتولید اندیشه هایش در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی در جامعه بپردازد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با اذعان به این که کشور در وضعیت جنگ نرم به سر می برد گفت: دشمن به دنبال تهی کردن پایه های فرهنگی و اندیشه ای ملت ایران است.

وی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص هوشیاری دانشگاهیان اشاره کرد و اظهار داشت: نقش استادان و دانشجویان در این جنگ به اندازه ای حساس و کلیدی است که معظم له از آنان به عنوان فرماندهان و افسران یاد می کند.

ابراهیمی گفت: دشمن در حال نهادینه کردن مبانی سکولاریزم و پایگاه فتنه در جهان است و اگر در این میان، مجهز به قوای فکری ‌و اندیشه ای دقیق و درست نباشیم با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

وی توجه بیش از پیش به تولید علم در دانشگاه ها، ایجاد فضای خلاقیت و نوآوری، ایجاد فضای نقدو آزاد اندیشی پرهیز از بسته شدن فضای نقدو مناظره را از ملزومات توسعه کشور برشمرد و ادامه داد: دشمنان ما از قدرت ملت ایران می هراسند.

ابراهیمی احساسی عمل کردن، تندروی، ناامیدی و نگاه بدبینانه را به عنوان مهم ترین خطراتی دانست که دانشگاه ها را تهدید می کند.

وی به لزوم باروری عقل در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید در محیط علمی از قوای تحلیل برخوردار شوند تا بدرستی در فضای غبارآلود ی که دشمنان رقم می زنند حق‌ را از باطل تشخیص دهند.

وی همچنین از مسؤولان دانشگاه و اعضای هیأت علمی خواست تا نسبت به ایده پردازی های دانشجویان جدی بوده و برای تقویت آن برنامه ریزی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به ظرفیت بالا و سعه صدر دولت های نهم و دهم در پذیرش نقد اشاره کرد و اذعان داشت: هیچ دولتی به‌اندازه دولت های دکتر احمدی نژاد در معرض انتقادهای صریح داخلی و خارجی نبوده است.

ابراهیمی با بیان این که 468 مصوبه دستاورد دو سفر ریاست جمهوری به استان مازندران بوده است گفت: در حالی که در گذشته به بهانه مشکلات زیست محیطی مازندران را از داشتن صنایع مختلف محروم کردند،،در دولت های نهم و دهم مجوز راه اندازی دو پالایشگاه پتروشیمی و یک کارخانه فولادسازی در استان‌صادر شد که نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

وی در پایان حرکت به سوی دانشگاه های تمدن ساز و دستیابی به اهداف افق 1404 را به عنوان لازمه توسعه کشور برشمرد و گفت: بر خلاف دو جریان فکری سکولاریزم و مدرنیته اسلامی که از اسلام به عنوان خرده فرهنگ یاد می کنند ضروری است که ملت ایران پس از سی سال به منظور پالایش مبانی و باز تولید فکری، فرهنگی و سیاسی اندیشه هایشان، مجددا به مبانی خط امام(ره) که خطی تعریف شده در حوزه های داخلی و بین المللی است برگردد که در این راستا، پیروی از اندیشه های ولی فقیه زمان امری ضروری است./950/پ202/الف
ارسال نظرات