۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۸۹۵۰۴
آیت الله مکارم شیرازی:

13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است/ انفجارهای عراق نوعی انتقام گیری از مردم این کشور است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به سیزدهم آبان ماه، این روز را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست و مقابله با نقشه ها و توطئه های استکبار را نیازمند شناخت دقیق حربه های آنها دانست.
آيت الله مکارم شيرازي آيت الله ناصر مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز پنج شنبه در دیدار با شماری از دانشجویان و دانش آموزان سراسر کشور در مدرسه امیرالمؤمنین(ع)، با گرامیداشت 13 آبان ماه، این روز را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست.

وی با بیان اینکه سیزدهم آبان ماه روزی سرنوشت ساز و مهم است تصریح کرد: برای مقابله با استکبار جهانی ابتدا باید نقشه های آنها را شناخت و تا زمانی که حقیقت استکبار جهانی را درک نکنیم، نمی توانیم راه درست مبارزه با آنها را پیدا کنیم.

این مرجع تقلید با بررسی تاریخچه استکبار و استعمار و نقشه ها و اهداف آنها، از شیطان به عنوان بنیانگذار استکبار یاد و تاکید کرد: شیطان به دلیل تکبر و نافرمانی خدا در زمره کافران قرار گرفت و به دنبال او مستکبران دیگری نیز به راه افتادند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با بیان اینکه فرمول استکبار چیز جدیدی نیست ابراز داشت: اولین کاری که استکبار جهانی انجام می دهد، اختلاف افکنی در بین کشورها و اقوام یک ملت است و در مرحله بعد اهداف و نقشه های شوم دیگر خود را عملیاتی می کنند.

این مدرس خارج فقه حوزه تاکید کرد: در حال حاضر استکبار با رواج مواد مخدر و گسترش ماهواره ها، سایت ها و رسانه های آلوده و برنامه های فاسد به جنگ جوانان آمده است و می خواهد نیروی جوان را از جوامع بگیرد.

وی اختلاف بینداز و حکومت کن را تئوری استکبار دانست و علت عدم حمله و هراس آمریکا از جمهوری اسلامی ایران را به دلیل وجود نیروی جوان با ایمان، عاشق جهاد و شهادت و بسیجیان آماده و کفن پوش ذکر کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم و با هوشیاری نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان و استکبار جهانی را خنثی کنیم.

این مرجع تقلید گفت: به برکت انقلاب، جمهوری اسلامی ایران تبدیل به الگو شده است و کشورهای مختلف از جمله لبنان، عراق، ترکیه و دیگر کشورها یکی پس از دیگری دست رد به سینه استکبار جهانی و آمریکا می زنند و در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاده اند.

وی انفجارهای اخیر در عراق را نوعی انتقام گیری از مردم این کشور دانست و تاکید کرد: این انفجارهای وحشتناکی که صورت گرفت، انتقام گیری از مردم این کشور مسلمان است که می خواهند خود سرنوشت کشور خویش را در اختیار داشته باشند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: عربستان سعودی از نیروهای مختلف عراق، برای حل اختلافات دعوت کرده است، در حالی که باید توجه داشت اینها خودشان عامل اختلاف افکنی هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام علی(ع) به تبیین نشانه های ایمان پرداخت و افزود: یکی از نشانه ها و علائم ایمان این است که انسان کلام صدقی که به ضرر او است را بر دروغی که به نفع او است ترجیح بدهد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: علامت و نشانه دیگر ایمان این است که سخن انسان بیش از عمل او نباشد، متاسفانه بسیاری از افراد هستند که در سخن ادعای فضیلت می کنند اما در عمل به گونه ای دیگر هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی رعایت تقوای الهی، پرهیز از تهمت و افترا، غیبت نکردن و رعایت تقوا به هنگام قضاوت کردن در مورد افراد را از دیگر نشانه های ایمان طبق روایات و آموزه های دینی عنوان کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات