۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۸۹۶۴۷

خطیب جمعه ناصریه خواستار پاکسازی دستگاه های امنیتی از عناصر حزب بعث شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ناصریه با اشاره به نفوذ عناصر وابسته به حزب بعث در دستگاههای امنیتی، تنها راه پایان بحران ناامنی در عراق را پاکسازی این دستگاهها از عناصر بعث عنوان کرد.
ناصري
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری خطیب جمعه ناصریه طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد شیخ عباس کبیر برگزار شد عملیات تروریستی هفته گذشته در بغداد و برخی شهرهای عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: مشکلات امنیتی همچنان عراق را فراگرفته و علیرغم وجود نیروهای امنیتی فراوان در خیابانها این ناامنی ها ادامه دارد و این امر، لزوم فعال سازی و تقویت دستگاههای اطلاعاتی را دوچندان می سازد و چه بسا اطلاعات کوچکی که شهروند در اختیار این دستگاهها قرار می دهد به مراتب از حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابانها موثرتر باشد.

وی افزود: تقویت دستگاههای اطلاعاتی که با استفاده از اطلاعات شهروندان صورت می گیرد سبب کنترل مناطق مختلف می شود و اگر بتوان از ساکنان مناطق مختلف برای جمع آوری اطلاعات استفاده شود و آخرین اخبار و تحولات مناطق توسط شهروندان ساکن این مناطق در اختیار دستگاههای اطلاعاتی قرار گیرد از میزان ناامنی کاسته خواهد شد.

حجت الاسلام ناصری با اشاره به حمله تروریستی و گروگانگیری در کلیسای سیده النجات بغداد تصریح کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده فردی اقدام به اجاره منزلی در نزدیکی کلیسا کرده و از مدتها پیش برای این جنایت برنامه ریزی نموده بود و اگر نقش شهروندان و معتمدین محل پررنگ شود دیگر شاهد اینگونه جنایتها نخواهیم بود.

خطیب جمعه ناصریه خواستار پاکسازی دستگاههای امنیتی از عناصر بعث شد و اظهار داشت: بسیاری از عناصر وابسته به حزب بعث در دستگاههای امنیتی نفوذ کرده اند و تا هنگامی که این دستگاهها از وجود این افراد پاکسازی نشود شاهد ادامه این جنایتها خواهیم بود.

وی از خرید و فروش آرا توسط گروههای سیاسی به شدت انتقاد کرد و گفت: برخی از گروههای سیاسی در قبال پیشنهادهایی که به آنان می شود از فراکسیون خود جدا شده و به فراکسیونهای دیگر می پیوندند و در حقیقت به مردم و نظام سیاسی کشور خیانت می کنند و به فروش وجدان خود می پردازند.

شیخ محمد مهدی ناصری خشونت علیه زنان را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: برخی از خانواده ها با زنان و دختران با خشونت رفتار می کنند و چیزی جز خشونت نمی فهمند در حالیکه مردم هم اکنون به گفتار نیک اعتقاد دارند و کسی با خشونت موافق نیست./980/
ارسال نظرات