۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۸۹۷۳۹
دبیرکمیته همکاری آموزش و پرورش مازندران:

طرح پاسخ به شبهات دینی در مدارس مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران از استقرار ده روحانی در هر شهرستان به منظور پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان خبر داد و بیان داشت: این روحانیان به مدت دو روز در هفته با حضور در مدارس دوره متوسطه به سؤالات و شبهات دانش آموزان پاسخ خواهند داد.
طرح پاسخ به شبهات دینی در مدارس مازندران برگزار می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه، دبیرکمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران، با بیان این‌که طرح آشنایی با مرجعیت نیز سال گذشته در مدارس مازندران اجرا شد، بیان داشت: خوشبختانه این طرح با استقبال مناسب دانش آموزان و اولیاء آنها مواجه شده است.

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران، از استقرار ده روحانی در هر شهرستان به منظور پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان خبر داد و بیان داشت: این روحانیان به مدت دو روز در هفته با حضور در مدارس دوره متوسطه به سؤالات و شبهات دانش آموزان پاسخ خواهند داد.

وی با اشاره به این که سال گذشته در 370 مدرسه گفتمان دینی جهت پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و احکام دانش آموزان برگزار شد، گفت: این طرح امسال با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان در هزار مدرسه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام کاوه اعزام روحانیان به مدارس را ضرروی دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانی در سال های گذشته به مدارس دستاوردهای مناسبی را در پی داشته است.

دبیرکمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران، با تأکید براین که باید از توان طلاب جوان حوزه های علمیه استان در مدارس مناطق مختلف استفاده شود، بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از طلاب جوان آمادگی حضور در مدارس را دارند که باید زمینه حضور آنها بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به گسترش شبهات مختلف دینی، سیاسی و اعتقادی از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه گفت: امروز نسل جوان جامعه مهم ترین هدف دشمنان هستند که باید با برقراری ارتباط نزدیک با آنها خطر انحراف های فکری را گوشزد کنیم.

حجت الاسلام کاوه در ادامه سخنان خود خود به اجرای طرح ریحانه النبی در مدارس دخترانه مرکز استان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با همکاری استانداری و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در 23 مدرسه ابتدایی ساری در حال اجرا است.

وی همچنین با بیان این که 38 هزار فرهنگی مازندرانی آموزش 28 ساعته احکام نماز را فرا می گیرند، افزود: این دوره با هدف آشنایی بیشتر و افزایش آگاهی فرهنگیان با احکام نماز با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان در چهار مرحله برگزار می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات