۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۸۹۷۶۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان:

اقشار تأثیرگذار در فرهنگ دینی باید عرفان اصیل اسلامی را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست تخصصی عرفان اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در قم، گفت: اقشار تأثیرگذار در فرهنگ دینی باید عرفان اصیل اسلامی را تبیین کنند.
حجت الاسلام سيد حسين بهشتي نژاد
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در جمع مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان ها، اساتید گفتمان های دینی، روحانیون مستقر و طرح هجرت در اولین نشست تخصصی عرفان اسلامی، گفت: آن چیزی که در معارف اسلامی اهمیت دارد شناخت است و به هیچ موضوعی به این اندازه توجه نکرده است؛ از این رو امام صادق ?(ع) می فرمایند که معرفت مقدمه عبادت است.

وی با اشاره به مضامین عالی دعای عرفه، این دعا را قله عرفانی شیعه دانست و افزود: عبادتی که مبنایش معرفت نباشد ، ارزش کافی ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به فعالیتها و برنامه های امام صادق (ع) در مقابله علمی با افکار و فرقه های انحرافی اشاره کرد و گفت: امروز هم مبلغان دینی باید با فرقه هایی که به صورت سیل آسا از داخل و خارج با تابلوهای اسلامی و غیر اسلامی به این مکتب هجوم آورده اند، بایستند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) به جامعه هشدار دادند قبل از اینکه افکار و فرزندانتان با سخنان انحرافی آلوده شوند، آنان را با روایات و سخنان ما آشنا سازید.

حجت الاسلام بهشتی نژاد به سخنان رهبر معظم انقلاب در قم اشاره کرد و گفت: ایشان از یک سو نسبت به عرفان های کاذب هشدار دادند و از سوی دیگر به مدرسان و مسؤولان حوزه فرمودند، حوزه را با عرفان عملی و نسخه های شفا بخش پیشتازان عرفان، آشنا کنید.

حجت الاسلام بهشتی نژاد با اشاره به اینکه تبیین عرفان نظری و عملی در جامعه ضروری است ، اظهار داشت: میوه شیرین عرفان تلاش و عبادت بیشتر و قرب به خدا است و روحانیون و اقشار تاثیر گذار در فرهنگ دینی باید عرفان اصیل اسلامی را تبیین کنند و نگذارند این مهم به دست شیادان و شیاطین و دیگر فرقه های بیفتد.

وی افزود: امیدواریم این نشست برنامه ای کارساز و کاربردی و عرصه ای ارزشمند برای تبیین عرفان اصیل اسلامی برای روحانیون و اساتید حوزه و دانشگاه باشد تا بتوانند جلوه های زیبای عرفان اسلامی را به جامعه و مخاطبان خود منتقل کنند./965/پ202/س
ارسال نظرات