۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۹۷۷۳
امام جمعه گتوند خوزستان:

نسل جوان نیازمند شناخت ابعاد شخصیتی امام جواد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گتوند، بر مطالعه مردم، نسبت به شناخت ابعاد شخصیتی امام جواد (ع) تأکید کرد.
حجت الاسلام سيد حسين علوي، امام جمعه گتوند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید محمدحسین علوی ‌اصل، امام جمعه گتوند خوزستان، شب گذشته در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: شناخت جامعه از امام جواد(ع) بسیار ناچیز است و باید تلاش کرد تا مردم به ویژه نسل جوان درباره این امام همام مطالعه کنند و سطح معلومات خود را افزایش دهند.

حجت الاسلام علوی اصل ادامه داد: حضور روحیه پرنشاط جوانی همراه با آگاهی و بصیرت کامل به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و بهره‌مندی از علوم الهی از مهم‌ترین ویژگی‌های نهمین امام همام در مدیریت و هدایت جامعه اسلامی است؛ یکی از ویژگی‌های قابل توجه امامت این امام، رسیدن به منصب و مقام امامت در دوران نوجوانی است که این امر خود نشان‌دهنده بهره‌مندی ایشان از علم الهی در کنار مبرا بودن از خطا و لغزش است.

امام جمعه گتوند خاطرنشان کرد: پس از امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و حضرت مهدی (عج) نیز در سنین کم به مقام امامت رسیدند اما امام جواد (ع) نخستین فرد در میان ائمه بود که در سنین طفولیت به این مقام رسید و این امر زمینه عدم پذیرش توانایی ایشان در ادامه جامعه اسلامی توسط گروهی از علما و اندیشمندان آن دوران را فراهم کرد.

وی از نگاه امام جواد(ع) یک جوان مسلمان را روی آورنده به علم و دانش به عنوان مونس و یار معرفی کرد و ادامه داد: این علم و دانش است که سرچشمه تمام کمالات و ریشه همه پیشرفت‌هاست؛ سلامتی، توانگری، دانش و توفیق خداوندی چهار عامل موجب دستیابی انسان به اعمال صالح از منظر امام نهم است.

حجت الاسلام علوی اصل خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان آموزنده آن امام در عرصه علم و دانش بر همگان و از جمله جوانان و دانشجویان لازم است از فرصت جوانی بهره گرفته و خود را به این خصلت زیبای انسانی بیارایند و کسب معرفت و علم را سرلوحه برنامه‏های زندگی خود قرار دهند./945/پ202/س
ارسال نظرات