۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۸۹۸۱۲

علمای شیعه بحرین از اظهارات وحدت آمیز شیخ الازهر تقدیر کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین طی پیامی که شیخ الازهر ارسال کردند از اظهارات وحدت آمیز وی در دفاع از شیعیان و محکومیت تکفیر آنان تقدیر نمودند.
شماري از برجسته ترين علماي شيعه بحرين، شيخ عيسي قاسم، سيد عبدالله غريفي، شيخ علي سلمان، شيخ نجاتي
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اسلامی علمای شیعه با ارسال پیامی به شیخ احمد الطیب شیخ الازهر مصر از اظهارات وحدت آمیز وی در قبال محکومیت تکفیر شیعیان و برنامه های برخی از شبکه های ماهواره ای دینی تقدیر و تشکر کردند.

در این پیام آمده است: اظهارات شیخ الازهر درباره مکومیت تکفیر شیعیان و برنامه های برخی از شبکه های ماهواره ای دینی علیه پیروان اهل بیت(ع) امری پسندیده و قابل تقدیر است و به وحدت و نزدیکی مسلمانان کمک شایانی می کند.

این مجلس افزود: این اظهارات برای شیخ الازهر و دانشگاه الازهر که به عنوان پایگاه بزرگ علمی اسلامی به شمار می آید و بزرگانی نظیر شیخ محمود شلتوت در آن حضور داشتند عجیب نیست و فرصت را برای دشمنانی که در پی فرصتی برای ایجاد فتنه و دشمنی میان امت هستند خواهد بست.

علمای شیعه بحرین با اشاره به ضرورت وحدت امت اسلامی تاکید کردند: مسلمانان باید از سخنانی که به نزاعهای طایفه ای و دشمنی های مذهبی منجر می شود به شدت پرهیز نمایند و با تمسک به اشتراکهای فراوانی که میان پیروان مذاهب اسلامی مختلف وجود دارد در برابر چالشهای استکبار و صهیونیسم جهانی علیه امت و مقدسات اسلامی ایستادگی نمایند./980/
ارسال نظرات