۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۸۹۸۱۵
نماینده ولی فقیه در دانشگاه گرگان:

تغییر محتوای درسی یکی از راه کارهای اسلامی کردن دانشگاه ها است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گرگان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها، گفت: تغییر محتوای درسی در دانشگاه ها را یکی از راه کارهای اسلامی کردن دانشگاه ها است.
دانشگاه


حجت الاسلام نامداری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گرگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها، گفت: مقصود مقام معظم رهبری از اسلامی شدن دانشگاه‌ها، اسلامی شدن علومی است که زمینه ساز فرهنگ و تمدن است و باید پایه اسلامی داشته باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گرگان، خاطرنشان کرد: باید دغدغه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص اسلامی کردن دانشگاه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به مرحله اجرایی برسد.

وی با بیان این که در حال حاضر در دانشگاه‌ها، علوم دانشگاهی با علوم اسلامی تطبیق داده نشده است، افزود: این همان علوم مادی است و در این زمینه دانشگاه‌ها هنوز به حد مطلوب نرسیده‌اند و باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گرگان، تغییر محتوای درسی در دانشگاه ها را یکی از راه کارهای اسلامی کردن دانشگاه ها دانست و بیان داشت: محتوای کتب درسی در دانشگاه ها باید مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود آیا براساس متون اسلامی و همزمان با طرح اسلامی شدن پیش می رود.

حجت الاسلام نامداری با بیان این که خوشبختانه در طی چند سال اخیر زمینه اجرای این مسأله در دانشگاه ها فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امروز اسلامی کردن دانشگاه ها به یک دغدغه مشترک بین متولیان دانشگاهی تبدیل شده است.

وی بیان داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها، بر آن شدیم با استادان علوم معارف و استادان گروه‌ها جلساتی را برگزار کنیم و طرح هم اندیشی استادان در همین راستا در حال شکل گیری است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گرگان، ادامه داد: هدف از برگزاری این
 جلسات هم اندیشی با حضور استادان و جهت راهنمایی و رسیدن آنان به اندیشه و فکر اسلامی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سه کانون صدرا، قرآن و عترت و کانون موعود در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه در حال فعالیت است./950/پ202/الف

ارسال نظرات