۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۹۱۶۵۱
کتاب شناسی مقام معظم رهبری(61)؛

آینده در قلمرو اسلام

خبرگزاری رسا ـ کتاب آینده در قلمرو اسلام نوشته سید قطب است که از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ترجمه شده است.
آينده در قلمرو اسلام


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤلف کتاب آینده در قلمرو اسلام با زبانی شیوا و با جهان بینی خاص خود کوشیده است تا اثبات کند که سرانجام حکومت جهان در اختیار مکتب ما و آینده در قلمرو اسلام خواهد بود.

عناوین اصلی این کتاب عبارتند از «اسلام، راه زندگی»، «هرآیینی را ه زندگی است»، «بلای جدایی»، «تمدنی در آستانه سقوط»، «غیور خطر»، «فرشته نجات» و «دور نمای آینده».

در بخشی کتاب می خوانیم: «انسان بر حسب طبیعت و سرنوشت دارای شخصیتی یگانه و به هم پیوسته است و این یگانگی مستلزم آن است که حرکات و اعمال وی یکنواخت و هماهنگ باشد. و این هماهنگی تنها در سایه وحدت برنامه و وحدت عقیده ممکن است تأمین شود. یعنی باید فقط یک برنامه که از یک عقیده و طرز فکر الهام می گیرد در زندگی او حکم فرما باشد.
اگر این وحدت برنامه و عقیده به وجود نیاید، یعنی باطن و درون او فرمان بر یک قانون، و زندگی و نیروهای حیاتی او محکوم قانونی دیگر باشد و این دو قانون هریک از عقیده و طرز فکری جدا الهام گیرند ـ آن یک از طرز فکر خدایی و این دیگری از اوهام تصورات بشری ـ در این صورت انسان یگانگی و وحدت شخصیت خود را از دست می دهد و گرفتار شخصیتی مزدوج می گردد.»
در بخش دیگری از این کتاب با عنوان تمدنی در حال سقوط می خوانیم : «دیگر علم نمی تواند این حقیقت را پوشیده بدارد که تمدن صنعتی جدید، روزهای آخر عمر خود را می گذارند و بشر از این پس نیازمند تمدنی دیگر و نظام و تشکیلاتی دیگر است.
تشکیلات تمدن آینده باید از عیوب اساسی ای که زندگی بشر را تباه می کند و اثر علم و معرفت و پیشرفتگی را خنثی می سازد مبرا باشد. این تشکیلات باید به انسان این فرصت و مجال را بدهد که به هدف خلقت خود نزدیک شود و به سرمنزلی که خدای جهان برای او مقدر فرموده است برسد و علم وعقل و تجربه را به گونه پیشین به کار گیرد. آنگونه که با نیازهای واقعی و با سرشت انسانی او موافق و مناسب باشد.»

حضرت آیت الله خامنه ای کار ترجمه کتاب را در سال 1345 شمسی در مشهد مقدس به پایان برده است.

چاپ پنجم کتاب آینده در قلمرو انسان تألیف سید قطب و ترجمه حضرت آیت الله خامنه ای به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سال 1386 با شمارگان 2000 نسخه در 134 صفحه منتشر شده است./913/ن602/ع

ارسال نظرات