۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۹۴۷۵۴
ادامه نزاع لفظی میان پاپ و شیخ الازهر؛

سخنگوی واتیکان: پاپ قصد دخالت در امور داخلی مصر را ندارد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی واتیکان ضمن رد هرگونه دخالت در امور داخلی توسط پاپ تاکید کرد که پاپ شانزدهم تنها نسبت به گسترش خشونت هشدار داده است.
شيخ الازهر
به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انتقاد و رد درخواست پاپ "بندیکت شانزدهم" برای حمایت از مسحیان مصر و متهم ساخت پاپ به دخالت در امور داخلی این توسط شیخ احمد الطیب شیخ الازهر، سخنگوی واتیکان این اتهامات را رد کرد و گفت: پاپ از همزمانی برخی خشونتها علیه شهروندان مصری با انفجار تروریستی علیه شهروندان مسیحی ابراز نگرانی کرد و هدف جز هشدار نسبت به گسترش خشونتها مصریها چه مسیحی و چه مسلمان ندارد و مشخص نیست چرا هشدار پاپ در مورد خشونت، دخالت در امور داخلی تصور شد.

وی افزود: به نظر می رسد که سوء تفاهمی رخ داده باشد زیرا ما با اشاره به انفجار تروریستی علیه مسیحیان، نسبت به خشونت علیه اقلیتهای مسیحی ابراز نگرانی کرده بودیم و این بدین معنا نیست که ما خواستار بی اهمیت جلوه دادن خشونت علیه پیروان سایر ادیان باشم.

گفتنی است پاپ در سخنان خود در مراسم آغاز سال جدید میلادی انفجار تروریستی در اسکندریه که منجر به کشته شدن جمعی از شهروندان مسیحی مصر شد را محکوم کرد و خواستار حمایت از مسیحیان شده بود که شیخ الازهر این سخنان را دخالتی غیرقابل قبول در امور داخلی مصر عنوان نمود و تاکید کرد چرا پاپ نسبت به حمایت از مسلمانان در عراق درخواستی مطرح نمی کند.

گفتنی است که جمعه شب در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی کلیسای قدیسین شهر اسکندریه مصر 21 نفر از شهروندان مسیحی مصر که برای جشن سال نو میلادی تجمع کرده بودند، کشته و شمار بسیاری زخمی شدند./980/گ
ارسال نظرات