۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۹۶۶۸۷
آخرین تحولات مصر؛

هزاران تن از مردم مصر در شهرهای مختلف این کشور با نیروهای انتظامی دولتی درگیر شدند

خبرگزاری رسا ـ در سومین روز از اعتراضات مردمی در مصر، دیروز پس از نماز جمعه هزاران تن از نمازگزاران به خیابان ها آمده و اعتراض خود را به حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک ابراز داشتند.
مصر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سومین روز از اعتراضات مردمی در مصر، دیروز پس از نماز جمعه هزاران تن از نمازگزاران به خیابان ها آمده و اعتراض خود را به حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک ابراز داشتند.

حضور گسترده و اعتراضات خیابانی هزاران نفر از مردم مصر در شهرهای مختلف این کشور در بسیاری از مناطق به درگیری و آشوب کشیده شد و در جریان این درگیری ها جمع زیادی کشته، زخمی و دستگیر شدند.

بر اساس گزارش منابع خبری، تا کنون کشته شدن یک نفر در درگیری های امروز قطعی شده است. همچنین به فرمان حسنی مبارک امشب در سه شهر اسکندریه، قاهره و سویس مصر قانون منع رفت و آمد اجرا می شود.

همچنین محمد البرادعی، مدیر کل سابق سازمان بین المللی انرژی هسته ای، که دارای ملیت مصری بوده و  تلاش دارد رهبری جریانات اعتراضی در این کشور را به دست بگیرد در راهپیمایی امروز مدتی توسط نیروهای امنیتی مصر بازداشت شد.

کاخ سفید نیز که پایه های حکومت دیکتاتور مصر را متزلزل دیده است نیز از حوادث روی داده در این کشور ابراز نگرانی شدید کرده است.

گزارشات منابع خبری حاکی از این است که در یکی از استان های مصر مردم معترض با حمله به مراکز پلیس، این نیروها را خلع سلاح کرده و فراری داده و کنترل خیابان ها را به دست گرفته اند.

بر همین اساس صدای شلیک گلوله نیز از بعد از ظهر امروز به صورت متناوب و علی رغم قانون منع رفت و آمد شبانه، هنوز به گوش می رسد.

به عقیده برخی کارشناسان این اعتراضات گسترده اگر چه می تواند پایه های ریاست جمهوری مادام العمر حسنی مبارک را متزلزل کند، اما در صورت وخامت اوضاع و احتمال سرنگونی حکومت نزدیک به غرب، متحدان غربی و امریکایی با تمام توان وارد صحنه شده و از حکومت مبارک در مصر حمایت خواند نمود. /914/گ
ارسال نظرات