۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۹۸۵۸۲
نماینده آیت الله سیستانی:

حکام عرب باید از برخوردهای خشن و طایفه ای خودداری کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در کربلا از حکام عرب خواست تا از برخوردهای خشن و طایفه ای که منجر به بحرانی تر شدن اوضاع کشور می شود پرهیز کنند.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا در حرم مطهر امام حسین(ع)، اعتراض شهروندان عراقی به وضعیت خدمات در این کشور را قانونی خواند و گفت: اعتراض و راهپیمایی شهروندان نسبت به ضعف مفرط خدمات و وضع نامناسب معیشیت، امری مشروع و بر اساس قانون اساسی صورت می گیرد.

وی افزود: گرچه اعتراض حق مشروع شهروندان است، لیکن آنان باید از تخریب اموال عمومی پرهیز کنند و به افرادی که برای مخدوش ساختن چهره معترضان به آشوب و اغتشاش می پردازند اجازه عرضه اندام را ندهند و از رهبران دستگاه های امنیتی نیز می خواهم تا به خواسته های مردم گوش فرادهند و از خشونت علیه راهپیمایی کنندگان که منجر به خونریزی می شود خودداری کنند.

حجت الاسلام کربلایی مسوولان عالیرتبه کشور را به اجرای اصلاحات دعوت کرد و اظهار داشت: مسوولان برای اینکه شهروندان را راضی کنند باید حقوق و مزایایی مسوولان عالیرتبه، وزرا و نمایندگان پارلمان را کاهش دهند، نسبت به ادامه یافتن وضعیت ناهنجار معیشیتی هوشیار باشند، به اصلاح خود و گروهشان بپردازند و وعده هایی که در گذشته داده اند عملی کنند.

نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: عملی شدن این اقدامات سبب می شود تا شهروندان نسبت به کسانی که به آنها رای دادند احساس رضایت کنند و فاصله طبقاتی کاهش خواهد یافت.

وی نسبت به تاسیس پست های جدید در کابینه به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: افزایش وزارتخانه ها سبب افزایش پست های مختلف که هیچ نیازی به آنها نیست شده است و همه این اقدامات با هدف جلب رضایت سایر گروه ها رخ می دهد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی انفجار تروریستی علیه زائران امامین عسکریین(ع) در سامرا را محکوم کرد و گفت: راه پیروی از اهل بیت(ع) به خون شهادت و فداکاری آغشته شده است و همه این فداکاری ها سبب حفظ اندیشه و نظام اهل بیت(ع) می شود و به آن قدرت و عزت می بخشد. بنده این حادثه را به خانواده های شهدا تسلیت می گویم و از خداوند منان برای شهدا بهشت جاویدان و برای مجروحان، شفای عاجل خواستارم.

خطیب جمعه کربلا از خدمت گزاری اهالی سامرا به زائران تقدیر کرد و ابراز داشت: خدمت گزاری اهالی سامرا به زائران امامین عسکریین(ع) قابل تقدیر است و بر همبستگی ملی و احساس شهروندی میان شعیان و سنی های عراق دلالت می کند، گرچه برخی از افراد سعی داشتند با انفجارهای تروریستی، آتش فتنه را در جامعه شعله ور سازند ولی مطمئن هستیم فرزندان ملت با این نقشه ها آشنا هستند و همانند گذشته فرصت را از دشمنان خواهند گرفت.

وی با اشاره به گسترش اعتراضات مردمی در برخی کشورهای عربی تصریح کرد: حکام این کشورها باید به خواسته های مردم به عنوان خواسته ای مشروع بنگرند و برای عملی ساختن آنها تلاش کنند و از برخورد خشن و طایفی به شدت خودداری نمایند.

شیخ کربلایی ادامه داد: استفاده از خشونت تنها به افزایش خون های ریخته شده و بحرانی تر شدن جامعه منجر می شود و حکام باید با خواسته های مردم آشنا شده و با گفت و گو و مذاکره در صدد حل مشکلات مردم باشند./980/گ
ارسال نظرات