۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۹۹۱۰۴

خطیب جمعه کاظمین نسبت به افزایش اعتراضات مردمی در عراق هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین مسوولان عراقی را نسبت به افزایش اعتراضات مردمی علیه عملکرد ضعیف دولت برحذر داشت.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه كاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین، در خطبه های نماز جمعه این هفته، در مسجد براثا، با اشاره به انقلاب مردم در برخی کشورهای عربی گفت: انقلاب مردم در تونس، مصر، لیبی، یمن و بحرین دلیل نشان می دهد که اگر مسوولان از ثروت و قدرت سوء استفاده کنند با خشم ملت مواجه می شوند و هیچ چیزی نمی تواند در برابر مردم مقاومت کند.

وی افزود: مسوولی که به حمایت از شهروندان و احترام به خواسته های آنان بپردازد و مسوولیت خود را در قبال اجرای عدالت اجتماعی میان شهروندان به خوبی انجام دهد جایگاه ویژه ای در میان مردم بدست می آورد و پایه های نظامش مستحکم تر می شوند.

حجت الاسلام صغیر راهپیمایی مسالمت آمیز را متمدنانه توصیف کرد و اظهار داشت: راهپیمایی مسالمت آمیز اقدام مناسبی برای بیان اعتراض شهروندان است و مردم می توانند با اینگونه اقدامات به ضعف عملکرد مسوولان و فساد مالی و اداری آنان اعتراض کنند.

خطیب جمعه کاظمین دولت عراق را نسبت به افزایش اعتراضات مردمی هشدار داد و تصریح کرد: راهپیمایی امروز مردم عراق نشان داد که ملت از مسوولان خشمگین است و مسوولان باید به وعده هایی که در چند روز گذشته به مردم دادند پایبند بمانند و با قدرت در برابر فساد بایستند.

وی ادامه داد: برخی از افراد مدعی هستند که راهپیمایی کنندگان به حزب بعث وابسته اند در حالی که همه مشاهده کردیم معترضین، شعارهایی را علیه حزب بعث و تروریسم سر دادند و اجرای اصلاحات سیاسی و بهبود وضعیت خدمات کشور را خواستار شدند./980/گ

ارسال نظرات