۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۹۳۵۵

سازمان کنفرانس اسلامی پایان خشونت علیه معترضان در کشورهای عربی را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ سازمان کنفرانس اسلامی کشتار مردم لیبی توسط نظام دیکتاتوری قذافی را محکوم کرد و پایان دادن به خشونت علیه معترضان در کشورهای عربی را خواستار شد.
اكمل الدين احسان اوغلو دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا، اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در بیانیه ای کشتار شهروندان لیبی توسط نظام دیکتاتوری این کشور را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: کشتار شهروندان لیبی توسط نظام این کشور فاجعه ای انسانی است که با ارزش های اسلامی و انسانی مغایرت دارد و از مقامات این کشور می خواهم تا به سرعت، خشونت علیه مردم را پایان دهد و به گفت و گوهای جدی با آنان اقدام کند.

اوغلو افزود: جهان اسلام شاهد تحولات گسترده ای در برخی کشورهای اسلامی است و سازمان کنفرانس اسلامی به دقت پیگیر این تحولات بوده و از این کشورها می خواهم تا در برابر معترضان با حکمت و صبر و آینده نگری برخورد کند.

وی خواستار پایان یافتن کشتار مردم در کشورهای عربی شد و تصریح کرد: نظام های عربی باید همگان را به آرامش دعوت کنند تا از گسترش خونریزی ها و خشونت جلوگیری شود، زیرا ملت های معترض می توانند در شرایط آرام به مطالبه حقوق خود بپردازند.

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورهای اسلامی هشدار داد و اظهار داشت: ملت های اسلامی توانایی ایستادگی در برابر چالش ها و پیشبرد اهداف خود را داشته و نیازی به دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورهایشان را ندارند./980/گ
ارسال نظرات