۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۹۹۹۶۴
عضو ارشد اخوان المسلمین:

آنچه خدا حرام کرده حرام است نه آنچه عربستان می پسندند

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد اخوان المسلمین مصر ضمن انتقاد شدید از صدور فتوای تحریم راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز علیه دولت، تاکید کرد که آنچه خدا حرام کرده حرام است نه آنچه عربستان می پسندد.
كمال الهلباوي عضو ارشد اخوان المسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، کمال الهلباوی عضو ارشد اخوان المسلمین مصر در گفت و گو با شکبه خبری العالم، حرام توصیف کردن راهپیمایی اعتراض آمیز علیه دولت توسط رژیم سعودی را رد کرد و گفت: آنچه که خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص)حرام کرده اند حرام است نه آنچه عربستان سعودی یا هر نظام و سازمان دیگری به میل خود حرام اعلام کند.

وی افزود: ملت ها با راهپیمایی در صدد بازپس گرفتن حقوق از دست رفته خود هستند، زیرا حکام حق رای را از مردم گرفته اند، پارلمان واقعی که نماینده مردم باشد وجود ندارد و هم اکنون مجال اعتراض را از آنان گرفته اند.

کمال الهلباوی از صدور فتوای تحریم راهپیمایی ابراز شگفتی کرد و اظهار داشت: اینان به جای اینکه راهپیمایی را حرام می خواندند باید ظلم و استبداد، سرقت اموال ملت، فتنه میان امت، سرسپردگی در برابر آمریکا و اسرائیل و حمله رژیم صهیونیستی علیه لبنان و فلسطین را حرام می کردند.

عضو ارشد اخوان المسلمین قیام را حق مسلم ملت ها خواند و تصریح کرد: قیام ملت علیه حاکم ظالم به هیچ وجه حرام نیست و ملت عربستان و بحرین بر همین اساس است که با هدف آزادی و تاسیس نظام سلطنت مشروطه بپا خواسته اند.

وی برخی از علمای جهان اسلام را سرسپرده حکام توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: امروزه، علمای وابسته به حکام فراوان هستند و به عنوان مزدبگیر حکام ظالم مشغول به خدمتند و با صدور فتواهای عجیب و غیرمعمولی در صدد ادامه قدرت مستبدین هستند./980/گ

ارسال نظرات