۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۰۱۳۱۲
حجت‌الاسلام باباخانی خبر داد؛

فعالیت ۳۷۰ گروه تبلیغی در مراسم اعتکاف

فعالیت ۳۷۰ گروه تبلیغی در مراسم اعتکاف
مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی از فعالیت ۳۷۰ گروه تبلیغی در مراسم اعتکاف امسال خبرداد و گفت: بیش از ۴۰۰ هزار معتکف در مراسم معنوی اعتکاف شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام باباخانی مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی، امروز در نشست خبری که در سازمان تبلیغات برگزار شد برنامه های مراسم معنوی اعتکاف 97-98 را تشریح کرد و گفت: اعتکاف یک سنت حسنه است، انسان معتکف در ایام البیض با اعتکاف در یک مسجد می تواند در عرصه خودسازی نسبت به رفتار و کردار خود بازنگری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از معتکفان سن بالا و پیر بودند اما امروز حضور گسترده دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و نسل جوان رنگ و بوی دیگری به مراسم اعتکاف بخشیده است.

حجت‌الاسلام باباخانی با تاکید بر اینکه اعتکاف فرصتی برای تفکر و تدبر است، ابراز کرد: انسان در ایام اعتکاف می تواند از اعمال ناپسند خود توبه کرده و نسبت به رفتارهای خود تجدید نظر داشته باشد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی از رشد کمی معتکفین نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: امسال در 31 استان مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود و در بیش از 4 هزار مسجد بیش از 400 هزار معتکف مراسم معنوی اعتکاف را به انجام می‌رسانند.

وی در خصوص اهمیت برگزار شدن مردمی مراسم اعتکاف گفت: با مردمی شدن مراسم اعتکاف می توان شاهد رفع بسیاری از موانع مانند بحث مالی بود بر این اساس امسال مهمترین اقدام سازمان تبلیغات اسلامی، تقویت برگزاری این مراسم به صورت مردمی بوده است.

حجت‌الاسلام باباخانی ادامه داد: بسیاری از مراسم های مذهبی مانند پیاده روی اربعین به صورت مردمی برگزار می شود ما در این نوع مراسمات نشاط و نوآوری فراوانی را مشاهده می کنیم از این رو بهتر است مراسم اعتکاف نیز به صورت مردمی برگزار شود.

مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی درخصوص فعالیت مبلغان و مبلغات در مراسم معنوی اعتکاف، گفت: در این مراسم معنوی افزون بر حضور قاریان و مداحان اهل بیت(ع) بیش از 370 گروه تبلیغی حضور و فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در پنج استان تهران، قم، همدان، قزوین و اصفهان برنامه های ویژه ای خواهد داشت، ابراز کرد: با حضور دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف می طلبد ما از ظرفیت‌های هنری در رساندن و آشنا کردن آنان با مفاهیم دینی بیشتر بهره ببریم.

حجت‌الاسلام باباخانی با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان و جوانان در مراسم اعتکاف امسال بسیار چشمگیر بوده است، تصریح کرد: رویش جوانان در مراسم معنوی اعتکاف امسال بسیار ارزشمند است و این مهم را باید به فال نیک گرفت.

مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی بیان داشت: با برنامه های صورت گرفته در مراسم امسال بیانیه گام دوم انقلاب از سوی فرهیختگان برای معتکفین تبیین خواهد شد چرا که این بیانه در گام دوم انقلاب به عنوان اصول حاکم و راهبری برای نظام به شمار می رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی تحویل سال نو با مراسم معنوی اعتکاف چنین در نظر گرفته شده که اگر امکانش برای مساجد وجود داشت مردم نیز هنگام سال تحویل بتوانند در مساجد حاضر شوند و سال نو را در فضای معنوی اعتکاف آغاز کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات