۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۰۱۹۲۲
گزارشی از حضور حوزویان در مناطق سیل‌زده؛

حوزه علمیه در چکمه‌‌های امداد

حوزه علمیه در چکمه‌‌های امداد
یکی از جلوه‌های متفاوت سیل‌های اخیر حضور خاص و متمایز «روحانیان جهادی» بود؛ همان قشری که به عافیت‌طلبی متهم شده، اما سر بزنگاه و در لحظه‌ خطر، وارد گود می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، سیل بهاری 98 ناگهان تمام ایران را دربرگرفت و خانواده‌هایی را به سوگ عزیزان‌شان نشاند. اما این ماجرای تلخ در کنار همه‌ی ناگواری‌هایش، صحنه‌های زیبایی از همبستگی، اتحاد و برادری را به نمایش گذاشت. یکی از زیباترین جلوه‌های این یک‌دلی، کمک‌رسانی «روحانیان جهادی» به سیل زدگان بی‌پناه بود؛

گزارش//یاوران بی نشان

 

گزارش//یاوران بی نشان

همان قشری که همواره به عافیت‌طلبی متهم می‌شود؛ اما سر بزنگاه و در لحظه‌ی خطر، وارد گود می‌شود، آستین همت بالا می‌زند، مرهمی بر زخم رنجوران می‌گذارد و صحنه‌ی حادثه را به منبر تبلیغ عملی بدل می‌سازد. در این گزارش گوشه‌هایی از این حضور وظیفه‌شناسانه و تکلیف‌مدارانه را از نظر خواهیم گذراند.

حضور مدیران و مسئولان حوزه

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از نخستین کسانی بود که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به استان‌های گلستان و مازندران سفر کرد. ایشان در این سفر ضمن بازدید از شهرهای سیل‌زده‌ی سیمرغ و ساری در استان مازندران و آق‌قلا در استان گلستان در جریان نحوه‌ی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، خسارات وارد‌شده به اموال مردم و منازل مسکونی قرار گرفت.

در حال ویرایش/یاوران بی نشان

آیت الله اعرافی در بازدید میدانی از وضعیت شهر سیمرغ و روستای پنبه‌چوله‌ی ساری، ضمن ابراز هم‌دردی با سیل‌زدگان، از نزدیک در جریان مشکلات مردم این مناطق قرار گرفت و توجه و پیگیری بیشتر مسئولان برای حل مشکلات ناشی از سیل را خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شمیل‌پور، امام‌جمعه‌ سوسنگرد و دشت آزادگان شخصیت حوزوی دیگری بود که میان سیل‌زدگان حضور یافت و از سیل‌بند‌های مختلف منطقه از جمله کوی خزعلیه، آلبوجلال شمالی، مالکیه و ... بازدید کرد. آقای شمیل‌پور جلسه‌ای فوری نیز با فرماندار شهرستان و مسؤول حراست فرمانداری درباره‌ی آخرین وضعیت سیل‌بند‌های منطقه برگزار و بر مدیریت صحیح و کارشناسی شده بحران سیل به‌طور ویژه تاکید کرد.

در حال ویرایش/یاوران بی نشان

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده‌ی شرق استان بر ضرورت به‌کار‌گیری همه‌ی امکانات به منظور ارائه‌ی خدمات مناسب به مردم سیل‌زده تأکید کرد. ایشان ضمن ستودن حس نوع‌دوستی و وظیفه‌شناسی ملت ایران از پدید آمدن یک عزم عمومی برای حل مشکل سیل‌زدگان ابراز خردسندی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم آباد، روحانی دیگری بود که از مناطق سیل‌زده بازدید نمود. حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید احمد میرعمادی در بازدید از شهر سیل‌زده‌ی معمولان بر ضرورت سرعت بخشی به حل مشکلات مردم منطقه تاکید کرده، از کمبود امکانات برای سیل‌زدگان ابراز نگرانی کرد.

در حال ویرایش/یاوران بی نشان

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی معلمی نماینده‌ی مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، روحانی دیگری بود که بدون داشتن مسئولیت دولتی در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده، با مردم رنج‌دیده ابراز هم‌دردی نمود و از صبر و شکیبایی‌شان قدردانی کرد. او ضمن حق دانستن توقع مردم از دولت، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان نیز به صبر و بردباری مردم توجه کنند و کام تلخ آن‌ها را با تصمیمی مناسب شیرین کنند.

گزارش//یاوران بی نشان

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در مناطق سیل‌زده‌ی استان حضور یافت و از نزدیک در جریان مصائب مردم سیل‌زده قرار گرفت. وی بر تسریع در روند کمک‌رسانی و تامین نیازهای مردم تاکید کرد و افزود: نباید با فروکش کردن بحران، مردم سیل‌زده را فراموش کنیم بلکه باید تا آخرین لحظه در کنار آن‌ها باشیم.

گزارش//یاوران بی نشان

 

گزارش//یاوران بی نشان

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در جریان سیل در این استان، از مناطق سیل‌زده‌ی همدان و نیز برخی شهرهای و روستاهای اطراف این استان بازدید کرد و یادآور شد: با وجود همه تلاش‌های صورت‌گرفته توسط نیروهای سپاه و شهرداری و هلال احمر و ارگان‌های دیگر شهروندان عزیز هر جا که فکر می‌کنند می‌توانند در راستای کاهش آسیب‌ها و مشکلات کمکی انجام دهند باید وارد میدان عمل شوند.

گزارش//یاوران بی نشان

 

گزارش//یاوران بی نشان

وی تأکید کرد: از آنجایی که متاسفانه عده‌ای به دنبال سوء استفاده از این جریان‌ها هستند مردم باید به هشدارهایی که داده می‌شود توجه کنند و اخبار را از طریق رسانه‌های ملی پیگیری کنند و بدانید که کار، کار بسیار سنگینی است.

در حال ویرایش/یاوران بی نشان

قابل ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، پیش‌تر، حسینیه امام خمینی(ره)، که محل برگزاری نماز جمعه همدان است را به‌عنوان مرکز قرارگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی معرفی و کلیه امکانات استان را برای مهار سیل، بسیج کرده بود./918/ز502/س

خبرنگار: علی بهاری

ارسال نظرات