۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۰۱۹۵۲
آیت الله مکارم شیرازی:

ستادهای مردمی کمک به سیل زدگان در سراسر کشور تشکیل شود

ستادهای مردمی کمک به سیل زدگان در سراسر کشور تشکیل شود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار تشکیل ستادهای مردمی کمک به سیل زدگان در استان های مختلف کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد مردمی رسیدگی به سیل زدگان استان قم، سیل اخیر در مناطق وسیعی از کشور را ویرانگر، دردناک و در عین حال بی سابقه توصیف کرد و گفت: ما در عمر خود چنین سیلابی در یک منطقه هم ندیده بودیم تا چه رسد به مناطق مختلف، به همین دلیل حجم تخریب ها و ویرانی نیز بی سابقه و زیاد است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که صرف ابراز تاسف و همدردی با سیل زدگان کافی نیست و باید خود را جای آنها بگذاریم، ابراز داشت: سیل زدگان همه چیز اعم از خانه و کاشانه، احشام و سرمایه های خود را از دست داده اند و شرایط دردناکی را تجربه می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم رسیدگی به نیازهای فوری، بازسازی مناطق سیل زده و نیز آسیب شناسی مشکلات سیل اخیر را سه موضوع مهم دانست و اظهار داشت: باید بررسی و آسیب شناسی دقیق و لازم صورت گیرد تا در آینده چنین مشکلاتی با این حجم از تخریب و ویرانی رخ ندهد.

وی تشکیل ستادهای مردمی برای کمک به سیل زدگان در استان قم را امری ارزشمند خواند و ابراز کرد: شایسته است این ستاد در دیگر مراکز استان ها نیز تشکیل شود تا با تقسیم کار و همدلی و همکاری مردم مشکلات سیل زدگان کاهش پیدا کند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: البته سپاه، ارتش، بسیج و دولت همه در حد توان خود تلاش کرده و می کنند اما با توجه به حجم گسترده ویرانی ها و خسارات تا همکاری و بسیج عمومی نباشد مشکلات حل نخواهد شد.

حضرت آیت الله همکارم شیرازی تاکید کرد: افراد متمکن و خیرین و آحاد ملت هر کس در حد وسع و توان خود باید به فریاد سیل زدگان برسد.

وی افزود: ما نیز در مرحله اول 250 میلیون تومان و در مرحله دوم نیز 100 میلیون تومان و بخش قابل توجهی کمک های غیر نقدی به سیل زدگان اهدا کرده ایم تا در این امر خیر سهیم باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی وقوع بلایای طبیعی همچون سیل را آزمونی برای همگان دانست و گفت: امیدواریم مردم همچون دیگر عرصه ها که در کارهای خیر پیشگام و همراه هستند، در این عرصه نیز ورود جدی داشته باشند و به کمک سیل زدگان بشتابند؛ ما به همه کسانی که در این راه پراهمیت گام برمی دارند از صمیم دل دعا می کنیم./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات