۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۰۶۴۷۳
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در گفت وگو با رسا:

اقدامات و برنامه های مسؤولان متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیست

اقدامات و برنامه های مسؤولان متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیست
نماینده خبرگان با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب درباره جنگ اقتصادی، از بی توجی مسؤولان نسبت به این مسأله و عدم برنامه ریزی بر اساس شرایط جنگ انتقاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه کشور از بعد اقتصادی آسیب پذیر است، گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که مسائل اقتصادی را با عناوین مختلف به مردم و مسؤولان گوشزد می کنند تا افراد جامعه به ویژه دولتمردان برای برون رفت از مشکلات اقتصادی گام بردارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به مسأله «جنگ اقتصادی» هشدار داده اند، اظهار داشت: متأسفانه برخی مسؤولان نسبت به این مسأله بسیار مهم کم توجه هستند و اقداماتی که با شرایط جنگ اقتصادی باشد، از سوی آنها مشاهده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با اشاره به اینکه شعارهایی که از سوی رهبری به عنوان شعار سال انتخاب می شود کاملاً مطابق با شرایط روز کشور و جهان است، ابراز داشت: ایشان با رصد حرکات دشمن همواره سعی می کنند تا با ارائه رهنمودهای کارآمد، کشور را از هجمه دشمن در امان نگه دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اشاره و بیان کرد: امروز مسؤولان باید در راستای منویات رهبری راهکار ارائه کرده و قوانین روزآمد تصویب کنند، زیرا در غیر این صورت مشکلات جامعه حل نخواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی مسؤولان در زمینه عدم توجه به شعارهای سال تصریح کرد: امروز مسؤولان باید بدانند که نصب پلاکارد شعار سال بر سر در ادارات مشکلی از مشکلات اقتصادی جامعه را حل نخواهد کرد؛ مسؤولان باید در راستای شعار رونق تولید اقدامات علمی مناسب انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی به تبیین اثرات رونق تولید در شکوفایی اقتصاد کشور پرداخت و افزود: رونق تولید آمار بیکاری و وابستگی به کشورهای خارجی را کم کرده و تورم های لجام گسیخته از بین می رود.

وی با بیان اینکه رونق تولید کشور را از وابستگی به نفت نجات می دهد، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید با ارتقای سطح کیفیت محصولات ایرانی، بازار تولید داخلی را رونق بخشند تا مردم به خرید کالای خارجی رغبت نداشته باشند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات