۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۰۶۷۴۵

هشدار عضو جامعه مدرسین درباره حرمت شکنی در قم

هشدار عضو جامعه مدرسین درباره حرمت شکنی در قم
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی نسبت به گسترش بی بندوباری و حرمت شکنی در شهر کریمه اهل بیت(ع) هشدار داد و این موضوع را نگران کننده خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که ظهر امروز در سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بستر و زمانی است که دل و جانها و افکار در انسان مهیاتر برای پذیرش است و به همین جهت گل ایام سال ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: ماه رمضان ماه پاکی و قرآن است و از طرفی با این همه سم پاشی که از سوی دشمنان صورت می گیرد زمینه برای اصلاح افکار و عقاید بیشتر فراهم است، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند همین محافل و جلسات قرائت قرآن در ماه رمضان زمینه ای است که باید از آن استفاده شود چراکه خیلی ها در غیر ماه مبارک به مساجد نمی آیند ولی در ماه مبارک در مساجد هستند و باید زمینه برای حضور این افراد بعد ماه رمضان فراهم شود.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر مسجد فعال باشد می تواند جلوی آسیب های محل را گرفته و برای رشد و تعالی کار کند، گفت: می شود در این ماه بیش از ماه های دیگر کار کنیم، همانطور که مساجد در زمان نبی اکرم(ص) نقش اساسی و محوری داشت و این طور بود که جنگ و صلح و عبادت و قضاوت همگی بر محوریت مسجد قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی نیز نقش مسجد فهمیده شد تا جایی که 92 درصد شهدای تهران از کسانی بودند که مسجدی بودند، بنابراین باید مساجد جاذب و فعال باشند که جوانان و نوجوانان از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به گسترش بی بند و باری و فساد در کشور گفت: در این مورد حتی شهر قم مصون نیست و بد حجابی و بی حجابی در کل کشور به ویژه حرمت شکنی قم زیاد شده که مظاهر آن در بیرون دیده می شود.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بی حجابی ام المفساد است، گفت: باید ببینیم این مسأله از کجا وارد شده است و در مقابل آن فرهنگ سازی کنیم که مساجد و ائمه جماعات در این باره نقش کلیدی دارند.

وی با بیان این که چنین کاری را ایادی شیطان پیر از کشورهای غربی انجام می دهند، گفت: خداوند در سوره هود هشدار داده است که اگر بخواهد جامعه زنده بماند باید باشند شخصیت های مسؤولیت پذیری که نگذارند فرهنگ شیطان رسوخ کند و اگر اینها نباشند و بی تفاوتی به تمام معنا حاکم شود جامعه ضامنیت بقاء نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی یادآور شد: می گویند در بدن انسان میلیون ها سلول مدافع هستند که اگر میکروبی وارد شود، جلوی توسعه آنها را می گیرند حال شما تصور کنید که اگر میلیون ها سلول مدافع اعتصاب کنند و کار نکنند چیزی از بدن نمی ماند، روحانیت نیز همین طور است که اگر نباشند و فساد و میکروب های عقیدتی را از بین نبرند، جامعه اسلامی از بین می رود.

وی یادآور شد: زمان سخت و مسؤولیت ما سنگین است و اگر فریاد نکشیم و کار نکنیم در آینده پشیمان می شویم، دشمنان می دانند که در جنگ نظامی پیروز نمی شوند؛ از این رو تلاش می کنند تا با فساد و بی بند و باری و بی عفافی جامعه را آنچنان فلج کنند که چیزی از آن باقی نماند و این جا است که نقش روحانیان و مبلغان و ائمه جماعات برای خنثی کردن این توطئه ها روشن می شود./1330/ج

ارسال نظرات