۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۱۲۹۶۱
امام جمعه رشت:

صیانت از انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه شورای نگهبان است

صیانت از انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه شورای نگهبان است
نماینده ولی فقیه در استان گیلان به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف این نهاد انقلابی حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به اهمیت حفظ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، گفت: حجاب یک دستور الهی و دینی است که باید در جامعه دینی مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
وی با بیان این که حجاب عامل حفظ و تقویت کرامت و ارزش بانوان در جامعه اسلامی است، افزود: در هیچ دین و آیینی همانند اسلام به جایگاه زن اهمیت داده نشده است.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که حفظ حجاب موجب تقویت عزت بانوان در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: کسانی که حجاب را عامل محدودیت و ذلت می‌دانند سخت در اشتباه هستند، چون حجاب به زن عزت و کرامت می‌دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به این که حجاب موجب امنیت زن در جامعه می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ها به دروغ تلاش می‌کنند حجاب را موجب انزوای زن در جامعه عنوان کنند که به هیچ وجه صحیح نیست.
 
وی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا (ع) اشاره کرد و با بیان این که بارگاه ملکوتی حضرت زهرا (ع) پناهگاهی امن برای همه انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: امروز باید سیره رضوی که سرشار از ارزش‌های الهی و معنوی است بیشتر در جامعه اسلامی ترویج و گسترش یاید.
 
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و با بیان این که یکی از مهم‌ترین وظایف این نهاد انقلابی را حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان با جلوگیری از ورود افراد ناخالص به مراکز مهم کشور، نقش بسیار مؤثری در حفظ انقلاب و نظام اسلامی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی حمله به شورای نگهبان را نشان دهنده عزت، عظمت، صلابت و سلامت این نهاد انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از ورود افرادی که با ارزش‌های نظام و انقلاب فاصله داشته دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بد عهدی اروپایی‌ها در موضوع برجام اشاره کرد و با بیان این که اروپایی‌ها پس از سال‌ها وعده‌های دروغین امروز به فشار و تهدید علیه ایران اسلامی روی آورده اند، گفت: اقدام کشورمان در کاهش تعهدات برجام قابل تقدیر است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات