۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۲۲۸۰۷
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

تأسی به نهضت عاشورا معادله جنگ یمن را تغییر داد

تأسی به نهضت عاشورا معادله جنگ یمن را تغییر داد
امام جمعه همدان گفت: امروز رمز ماندگاری در مقاومت است و این مساله ای است که مردم یمن با تاسی به امام حسین(ع) در آن وادی قدم زده اند و معادله جنگ را عوض کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به دوران حکومت امام علی(ع) اظهار داشت: معاویه در دوران حکومت امام علی(ع) با فعالیت رسانه ای خود به دنبال این بود که خود را فردی صلح طلب و امام علی(ع) را فردی طرفدار جنگ معرفی کند.

وی در ادامه ابراز داشت: معاویه وقاحت را تا جایی رسانده بود که در نامه های خود به امام توصیه های اخلاقی می کرد و ایشان را به دنیا طلبی متهم می کرد.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: وقتی جامعه به انحراف کشیده می شود افرادی فاسد چون معاویه به خود جرات می دهند که به رفتار افرادی چون امام علی(ع) ایراد وارد کنند.

وی افزود: نهضت حق همواره استوار و پا برجاست و این درحالی است که می بینیم نهضتی که دشمنان از صدر اسلام تا کنون درپی نابودی آن بوده اند امروز در اربعین به مساله ای فرهنگی و مکتبی جهانی مبدل شده است. 

استاد حوزه علمیه افزود: امروز رمز ماندگاری در مقاومت است و این مساله ای است که مردم یمن با تاسی به امام حسین(ع) در آن وادی قدم زده اند و معادله جنگ را عوض کرده اند.

وی گفت: سعودی ها با نابودی تاسیسات آرامکو به دنبال این بودند که آن را رسانه ای نکنند اما بعد از افشای جزئیات عملیات، این عملیات را به ایران نسبت دادند که بعد از عملیات دوم در جیزان؛ این ادعا هم منتفی شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اربعین فقط یک حرکت دینی نیست، گفت: مذهب اربعین سیاسی و سیاست اربعین مذهبی است و همان سیاست کربلا و امام حسین(ع) را دنبال می‌کند و باید به آن توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: مقابله با بدحجابی نیازمند پیگیری دلسوزانه است و با رفتار خشن و همچنین بی تفاوتی قابل اصلاح نیست و باید با دلسوزی رفتاری قاطع را با افراد خاطی انجام داد./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات