۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۲۴۹۲۴
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

عملکرد رهبرانقلاب کاملا منطبق بر خط امام است|آینده انقلاب روشن تر خواهد بود

عملکرد رهبرانقلاب کاملا منطبق بر خط امام است|آینده انقلاب روشن تر خواهد بود
تولیت مسجد جمکران عملکرد رهبر انقلاب را منطبق برخط امام دانست و گفت: رهبر انقلاب بر خلاف جریان نفاق و لیبرال که القای یأس و ناامیدی می کنند، آینده را روشن ترسیم می دانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به سخنرانی امام راحل در چهارم آبان 1343 در مخالفت با کاپیتولاسیون گفت: در حال حاضر کسانی که از سال 41 در جریان نهضت بودند اندک هستند.

وی به مرور سیر نهضت اسلامی به رهبری امام راحل پرداخت و افزود: در نیمه دوم سال 41 نهضت امام راحل آغاز شد و دوم فرودین سال 42 حادثه فیضیه و کشتار طلاب توسط نیروهای ظالم پهلوی اتفاق افتاد، 15 خرداد 42 که مصادف با 12 محرم بود امام را دستگیر کردند و کشتار بزرگ 15 خرداد صورت گرفت و امام 15 خرداد را یوم الله نامگذاری کردند و 15 خرداد 42 نقطه عطف نهضت بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که در اواخر سال 43 امام از زندان آزاد شدند، اظهار داشت: تابستان 43 تابستان پرحادثه ای بود تا این که به روز 4 آبان رسید و قبل از طلوع آفتاب خود را به منزل امام رساندیم تا از فرمایشات ایشان بهره ببریم.

وی ادامه داد: امام فرمایشات خود را با " انا للَّه و انا الیه راجعون" آغاز کردند و فرمودند من تأثرات قلبی خودم را نمی‌توانم اظهار کنم. قلب من در فشار است. این چند روزی که مسائل اخیر ایران را شنیده‌ام خوابم کم شده است؛ ناراحت هستم و قلبم در فشار است و با تأثرات قلبی روزشماری می‌کنم که چه وقت مرگ پیش بیاید، وقتی امام این سخنان را بیان کردند همه مخاطبان شدیدا گریه می کردند و ضجه می زدند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان ابراز داشت: مرحوم امام در بخش دیگر فرمایشات خود گفتند ملت ایران را از سگهای امریکا پست تر کردند. اگر چنانچه کسی سگ امریکایی را زیر بگیرد، بازخواست از او می‌کنند؛  اگر شاه ایران یک سگ امریکایی را زیر بگیرد بازخواست می‌کنند؛ و اگر چنانچه یک آشپز امریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، بزرگتر مقام را زیر بگیرد، هیچ کس حق تعرض ندارد.

وی عنوان کرد: حضرت امام با جملاتی ساده عمق معنای کاپیتولاسیون را برای مردم بیان کردند، آن زمان امام حتی بعضا درحوزه های علمیه در فضای غربت نهضت را آغاز کردند و در مقابل با تصویب چنین لایحه ننگینی اعلام کردند: آن آقایانی که می‌گویند که باید خفه شد، اینجا هم باید خفه شد؟ اینجا هم خفه بشویم؟ ما را بفروشند و خفه بشویم؟ قرآن ما را بفروشند و خفه بشویم؟ و اللَّه، گناهکار است کسی که داد نزند؛ و اللَّه، مرتکب کبیره است کسی که فریاد نکند.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: امام فرمود: ای سران اسلام، به داد اسلام برسید. ای علمای نجف، به داد اسلام برسید ای علمای قم، به داد اسلام برسید؛ رفت اسلام، در این هنگام صدای گریه و ضجه مردم فضا را پر کرد؛ شاه قضد ملاقات با امام را داشت که امام نپذیرفت بعد پیام فرستادند که از هرکسی حتی شاه حرف بزنید اما درباره آمریکا چیزی نگویید.

وی اضافه کرد: امام در ادامه سخنان خود فرمودند امریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از امریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر. همه از هم بدتر؛ همه از هم پلیدتر. اما امروز سر و کار ما با این خبیثهاست با امریکاست. رییس جمهور امریکا بداند این معنا راکه پیش ملت ما منفورترین افراد دنیاست.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان گفت: امروز سخنان امام در آن شرایط قابل تصور نیست که وقتی ناو آمریکا حرکت می کرد و به جای دیگر می رفتد دولت ها ساقط می شدند و همه چیز در اراده آمریکا بود و امام در چنین شرایط با شجاعت سخنرانی کردند.

وی افزود: چند روز بعد در 13 آبان سربازان پهلوی امام را دستگیر کردند و سحرگاه امام را ربودند و به تهران بودند و سپس ایشان را به ترکیه تبعید کردند، 13 مهر 44 امام از ترکیه به عراق منتقل شدند و سپس در 13 مهر 57 به فرانسه انتقال داده شدند و 12 بهمن 57 به ایران آمدند.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امام 15 سال در حبس و تبعید بود و باید توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است، فاصله بین آخرین سخنرانی امام در 4 آبان 43 در ایران تا سخنرانی ایشان در 12 بهمن بیش از 14 سال طول کشید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با تلاش و مجاهدت امام راحل و همراهی مردم بصیر شکل گرفت، انقلاب اسلامی فرایند یک تاریخ و سیر طولانی است و جمهوری اسلامی محصول مجاهدت های رسول گرامی(ص) و اهل بیت طاهرین(ع) و مخلصان راه دین است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان ابراز داشت: وصیت نامه های شهدا به ما می گویند که هدف آن ها از حضور در جبهه ها اقتدا به الگوی عاشورایی بوده و همه بر پیروی از ولایت فقیه تأکید دارند، پشت پا زدن به جمهوری اسلامی پشت پا زدن به خون شهدا و مجاهدان اسلام در طول تاریخ است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بر خلاف جریان نفاق و لیبرال که القای یأس و ناامیدی می کنند، نوید و بشارت می دهند و آینده را روشن ترسیم می کنند و عملکرد ایشان کاملا منطبق با خط امام است چرا که امام هم با قاطعیت آینده را ترسیم کردند و بدانند که انقلاب اسلامی محصور به ایران نیست بلکه انقلاب ایران سرآغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: امروز قدرت نرم و حیثیت آمریکا رو به افول رفته و مقاومت اسلامی و جریان اسلام ناب و راه امام و انقلاب همواره رو به پیشرفت و گسترش بوده است، سال های پیش چنین پیشرفت هایی از تفکر انقلاب قابل تصور نبود، روزی اسرائیل به فکر نیل تا فرات بود اما امروز به دور خود دیوار بتنی می کشد.

محمد قمین
ارسال نظرات