۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۷۱۹۰۶۴

حداقل سن استخدام 18 و حداکثر سن استخدام 35 سال است

حداقل سن استخدام 18 و حداکثر سن استخدام 35 سال است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حداقل سن استخدام 18 و حداکثر سن استخدام 35 سال است و هیچ دستگاه دولتی حق تعیین محدودیت جدید در این باره را ندارد.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: حداقل سن تعیین‌شده برای استخدام افراد در دستگاه‌های دولتی 18 سال و حداکثر این سن برای این منظور 35 سال است.

وی افزود: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد محدودیت جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تعیین کف و یا سقف سنی به منظور جذب و استخدام در نظر بگیرد؛ چراکه در این صورت این کار تخلف محسوب شده و مطابق ضوابط با آن برخورد می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما در طرح ساماندهی کارکنان دولت و در بحث برگزاری آزمون استخدام به این موضوع پرداخته‌ایم که برای جذب و استخدام افراد در دستگاه‌های دولتی یک آزمون جامع برگزار شود و این گونه نشود هر دستگاهی برای خود آزمون برگزار کند.

بابایی خاطرنشان کرد: بر این اساس در هر سال یک آزمون مانند کنکور سراسری برای جذب نیروهای موردنظر در دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود و دیگر شاهد برگزاری آزمون‌های مختلف دستگاه‌های دولتی نخواهیم بود.

به گزارش فارس، جمعی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من، خواستار این موضوع شده بودند که کف و سقف سنی مشخصی برای جذب و استخدام افراد در دستگاه‌های مختلف دولتی در نظر گرفته شود و هر دستگاهی کف و سقف مدنظر خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعمال نکند. همچنین این مخاطبان خواستار این شده بودند که برای جذب و استخدام نیروهای موردنظر در دستگاه‌های دولتی یک آزمون برگزار شود و این گونه نباشد که هر دستگاهی برای خود آزمون جداگانه‌ای برگزار کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ارسال نظرات