۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۰۷۵
در آستانه برگزاری کنگره؛

تمبر یادبود علامه سعیدالعلما و ملامحمد اشرفی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر نخستین کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملامحمد اشرفی از انتشار تمبر یادبود این دو عالم ربانی از سوی دبیرخانه کنگره خبر داد.
تمبر يادبود علامه سعيد العلما و ملا محمد اشرفي


حجت الاسلام حسین ابراهیمیان، دبیر نخستین کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملامحمد اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اعلام کرد: تمبر یادبود این دوعالم برجسته با همکاری اداره کل پست استان مازندران منتشر شد.

وی افزود: این تمبر در روز برگزاری کنگره با حضور شخصیت های برجسته کشور رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که همزمان با برگزاری این کنگره برنامه هایی جانبی نیز از سوی مسؤولان برگزاری تدارک دیده شده است، تصریح کرد: توزیع ویژه نامه ها، مجموعه مقالات، آثار و تالیفات علامه سعیدالعلماء و علامه ملامحمد اشرفی، همایش قرآن و عترت ویژه بزرگداشت علامه سعیدالعلماء و علامه ملا محمد اشرفی، شب شعر علامه سعیدالعلماء و ملا محمد اشرفی، ساخت مستند فیلم علامه سعیدالعلماء و علامه ملا محمد اشرفی، نامگذاری میادین شهر به نام آنان و نصب تندیس این دو عالم در میادین شهر بابل، مراسم شب جمعه ( دعای کمیل ) و صبح جمعه (دعای ندبه ) مورخ 29 و 30 اردیبهشت در شهرستان بابل در مرقد مطهّر علامه سعیدالعلمای مازندرانی (ره) و توزیع مجموعه دیدارها، مصاحبه ها و کتاب های علامه سعیدالعلماء و ملا محمد اشرفی در روز کنگره از جمله مهم‌ترین برنامه های جانبی این کنگره است.

وی در ادامه همچنین از بازسازی مزار منور علامه سعیدالعلماء و ملا محمد اشرفی در بابل خبر داد و افزود: این پروژه مهم نیز با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در حال انجام است.

دبیرکمیته علمی نخستین کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی در ادامه سخنان خود تبیین و شناساندن آراء و افکار علمای دین به رهپویان سعادت و نسل جوان تشنه معنویت و حقیقت را همواره از دغدغه های اصلی مسؤولان فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: بدین منظور شناساندن شخصیت ها و مفاخر مازندران به شیفتگان سعادت و حقیقت، دینی برگردن همه متولیان عرصه دین و فرهنگ است که البته سال ها زمان نیاز دارد تا از ادای این دین برآییم.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی استاد و شاگرد بوده اند، گفت: این دو عالم بزرگوار زندگی خود را وقف گسترش دین مبین اسلام و مردم ولایت مدار استان مازندران کردند.

گفتنی است، نخستین کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی به مدت سه روز از 29 اردیبهشت با پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مازندران برگزار می شود./950/پ202/ع

ارسال نظرات