۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۰۴۳
با حضورآیت الله خاتمی؛

مقبره علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مقبره علامه سعید العلما و ملامحمد اشرفی روز گذشته در بابل پرده برداری و رونمایی شد.
علامه سعيدالعلما و ملا محمد اشرفي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، همزمان با برگزاری نخستین کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملامحمد اشرفی، مقبره این دو عالم برجسته مازندرانی روز گذشته با حضور آیت الله سید احمد خاتمی دربابل پرده برداری و رونمایی شد.

امام جمعه موقت تهران در مراسم پرده برداری از بارگاه این دو عالم برجسته، علما را وارثان پیامبر و ائمه معصومین(ع) معرفی کرد و گفت: بزرگان دینی در طول تاریخ تلاش و زحمات بسیاری از برای حراست از شریعت محمدی انجام دادند که امروز وظیفه ما شناساندن این شخصیت ها برجسته به نسل جوان است.

آیت الله خاتمی، از علامه سعیدالعلما و ملامحمد اشرفی به عنوان دو شخصیت برجسته جهان اسلام یاد کرد و افزود: این دو عالم فقید از مفاخرجهان اسلام به شمار می روند که باید بیشتر برای جامعه شناسانده شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که درمیان استان های کشور تنها استانی که این افتخار را دارند یه استقبال مکتب اهل بیت(ع) رفتند استان های شمالی به ویژه مازندران بوده است، افزود: بیش از یک و نیم قرن پیش حوزه علمیه گسترده ای در منطقه مازندران به زعامت علامه اشرفی پا برجا بود که بیش از سه هزار طلبه داشت و این بیانگر آن است که مازندران به عنوان یک قطب عظیم علمی درآن دوران مطرح بود.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که مرمت و بازسازی با همکاری استانداری، میراث فرهنگی استان و همچنین برخی از دستگاه های دینی و فرهنگی صورت گرفته است، گفت: حدود چهار میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی لین مقبره هزینه شده که از سوی استانداری مازندران تأمین شد.

وی ادامه ادامه داد: هزینه مرمت و بازسازی مقبره علامه ملا محمد اشرفی با کمک های مردمی صورت گرفته است./950/پ202/ص

ارسال نظرات