۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۴۳۳۰۱
وزیر دادگستری آل خلیفه بار دیگر مطرح کرد؛

احتمال ممنوعیت اقامه نماز جمعه رهبر شیعیان بحرین

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری و امور دینی آل خلیفه بار دیگر به صورت تلویحی از احتمال ممنوعیت اقامه نماز جمعه توسط آیت الله شیخ عیسی قاسم به اتهام واهی خشونت طلبی خبر داد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صوت المنامه، شیخ عادل بن علی آل خلیفه، وزیر دادگسترش و امور اسلامی آل خلیفه در ادامه تهدید علمای شیعه خصوصا آیت الله شیخ عیسی قاسم بر لزوم پایبندی خطبای دینی به آداب مورد نظر نظام تاکید کرد.

 

وی گفت: خطبای دینی باید به آداب خطابه که بر اعتدال، معتدل گرایی، تسامح، حق شهروندی، تحکیم وحدت، ولایت مداری به کشور و احترام به قانون پایبند باشند.

 

شیخ عادل بن علی آل خلیفه افزود: وزارت دادگستری برای ایستادگی در برابر تخریب از سوی منابر دینی و سوء استفاده از دین برای اهداف حزبی و طایفه ای ثابت قدم است. این افراد می خواهند با چنین اقداماتی به نظام سیاسی ضربه وارد سازند.

 

وزیر دادگستری آل خلیفه بدون اشاره به تخریب مساجد توسط نظامیان بحرینی و سعودی، تصریح کرد: مساجد در حال حاضر با هتک حرمت جریان هایی که می خواهند حزب گرایی را در این مکان تسلط دهند، مواجه شده و برخی خطبای دینی از منبر به عنوان پلی برای تحقق اهداف سیاسی خود و بحرانی ساختن جامعه استفاده کرده و مساجد را از شعار و مناسبت های دینی دور می کنند.

 

وی که به صورت غیرمستقیم، رهبر شیعیان بحرین را هدف قرار می داد، اظهار داشت: ما وظیفه داریم امانتدار بوده و مسؤولیت خود را در قبال حمایت از مقام و قداست منبر رسول اکرم (ص) و ایستادگی در برابر کسانی که می خواهند این جایگاه را منحرف سازند، به خوبی انجام دهیم.

 

عادل آل خلیفه ادامه داد: بسیار تاسف آور و دردناک است که برخی افراد از منابر به عنوان منبع فتنه و آشوب و دعوت مردم به خشونت و عنف استفاده می کنند و سخنانی بر زبان جاری می سازند که سبب برانگیخته شدن احساسات مردم به سوی آشوب می شود.

 

این مقام نظام آل خلیفه که هفته گذشته به شدت علیه شیخ عیسی قاسم حمله ور شده و وی را به عدم اجازه اقامه نماز جمعه تهدید کرده بود، خاطر نشان ساخت: ما در برابر یک جریان انحرافی دینی قرار گرفتیم که می خواهد منبر را از نورانیت و وحدت به سوی گمراهی و ظلالت سوق دهد و به جای این که از خیرات و معنویت روز جمعه استفاده کنند، این روز را به روز دشمنی و خشونت و تروریسم مبدل می سازند و مجوز یک هفته خشونت را به شهروندان می دهند.

 

گفتنی است نظام آل خلیفه که از افشاگری های علمای شیعه خصوصا خطبای جمعه به ستوه آمده اند، علما را به ممنوعیت اقامه نماز جمعه تهدید کرده و از آنان می خواهند که همسو با مصالح نظام سخنرانی کنند.

 

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین بیشترین فردی است که با این تهدیدات مواجه شده و مقامات آل خلیفه با اتهام زنی به وی ادعا می کنند که شیخ عیسی قاسم درصدد دعوت از مردم برای خشونت و عنف است.

 

این در حالی است که آیت الله عیسی قاسم همواره بر لزوم ادامه اعتراضات به صورت مسالمت آمیز تاکید دارد و در خطبه های نماز جمعه همواره بر این اصل که اعتراضات باید مسالمت آمیز باشد و هرگونه خشونت و عنف به سود نظام است، تاکید می ورزد.

 

وزیر دادگستری بحرین در هفته گذشته، رهبر شیعیان بحرین را به ممنوعیت از اقامه نماز جمعه تهدید کرده بود که شیخ عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه با بی ارزش شمردن این تهدیدات، خاطر نشان ساخت که عدم اقامه نماز جمعه از سوی وی نمی تواند مردم را از ادامه اعتراضات مشروع خود بازدازد./980/ب901/ک

ارسال نظرات