۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۵۷۹۰۲
​رییس جنبش شیعیان شیلی مطرح کرد؛

افزایش آمار مطالعه متون دینی در اروپا پس از ارسال نامه رهبر انقلاب به جوانان

​رییس جنبش شیعیان شیلی به استقبال جوان غربی از نامه مقام معظم رهبری به ایشان اشاره کرد و گفت: جوانان غربی تشنه حقیقت اند و این امر سبب شد تا پس از ارسال نامه رهبری آمار مطالعه متون دینی و بازدید از سایت های اینترنتی در این حوزه بالا رود.
حضور رییس جنبش شیعیان شیلی در حوزه علمیه کوتنا قائمشهر حضور رییس جنبش شیعیان شیلی در حوزه علمیه کوتنا قائمشهر حضور رییس جنبش شیعیان شیلی در حوزه علمیه کوتنا قائمشهر حضور رییس جنبش شیعیان شیلی در حوزه علمیه کوتنا قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، خلیل ياروب ساحوري، رییس جنبش شیعیان شیلی عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر به تلاش خود در مطالعه ادیان الهی اشاره کرد و افزود: برای کشف حقیقت و رسیدن به توحید ادیان مختلف را مطالعه کردم و سرانجام آن را در اسلام یافتم.

خلیل ساحوری پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطف گرایش خود به دین اسلام برشمرد و اظهار داشت: پیروزی مردم ایران در مقابل طاغوت به سبب اسلام بود که چنین نگاه ظلم ستیزانه در هیچ یک از ادیان قابل مشاهده نیست.

وی دلیل خود از انتخاب کشور ایران برای ادامه تحصیل در حوزه معارف دینی روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی هستند که داعیه اسلام دارند اما دست در دست ظلم قرار داده اند و بلکه از آن حمایت هم می کنند.

خلیل ساحوری به اعتقادات غلطی که در کتاب انجیل وجود دارد اشاره کرد و گفت: مهم ترین غلط های عقایدی، تثلیث و تناقضاتی است که در تعریف شخصیت حضرت مسیح (علیه السلام) آمده است.

رییس جنبش شیعیان شیلی به پیروزی جوانان مسلمان و شیعه در جنوب لبنان بر رژیم غاصب صهیونیستی اشارره کرد و افزود: نقطه مشترک بین جوانان ایران و حذب الله لبنان اعتقاد به اهل بیت (ع) بود.

مدرس جامعه المصطفی حوزه علمیه قم با بیان این که چنین نقطه مشترکی باعث ترقیب وی در جهت مطالعه تاریخ اسلام و تشیع شد، اظهار داشت: ایستادگی در مقابل ظلم و ستم ویژگی بارز اهل بیت (ع) در تاریخ بوده است.

وی آشنایی خود با واقعه عاشورا و ماجرای کربلا را بیان کرد و افزود: چنین واقعه تلخی برای من که در آن زمان هنوز مسیحی بودم به شدت حزن آور بود و مرا تا مدت ها درگیر خود کرده بود.

خلیل ساحوری همچنین به آشنایی خود با قرآن کریم اشاره کرد و تصریح کرد: پس از مطالعه قرآن کریم به یقین رسیدم که آن چه که جوابگوی نیازهای دنیای امروز خواهد بود، اسلام ناب و معارف قرآن و اهل بیت (ع) است.

وی اسلام آوردن خود را سبب خیرات و برکات بسیاری شمرد و بیان داشت: مادر و برادر کوچکتر من و بالای بیست و پنج نفر از کشور شیلی مسلمان شدند.

رییس جنبش شیعیان شیلی، تسلط مادیت در دنیای غرب را هشدار داد و در این خصوص گفت: این امر مانع از آن می شود که مردم غرب برای مطالعه اسلام وقت بگذارند.

وی تدریس و تبلیغ را محور فعالیت فعلی خود معرفی کرد و اظهار داشت: حس ادای دین به اسلام عاملی محرک در جهت تبلیغ اسلام و فرهنگ تشیع برای من بوده است. 

خلیل ساحوری به گرایش سی درصدی مردم مسیحی در شیلی به ادیان دیگر چون بهائیت و وهابیت را یادآور شد و تصریح کرد: باید در خصوص تبلیغ اسلام ناب و پاسخگویی به خلأ معنویت در کشورهای غربی نگاه جدی تری داشته باشیم.

وی همچنین به استقبال جوان غربی از نامه مقام معظم رهبری به ایشان اشاره کرد و افزود: جوانان غربی تشنه حقیقت اند و این امر باعث شد تا پس از ارسال نامه رهبری آمار مطالعه متون دینی و بازدید از سایت های اینترنتی در این حوزه بالا رود. 

خلیل ساحوری تحریفات وارد شده در اسلام و بروز ظهور بدعت هایی چون قمه زنی و اعمال وهن آمیز برای تشیع را عامل مخدوش ساختن چهره اسلام و فرهنگ تشیع در غرب معرفی کرد و افزود: عزاداری های نامطلوب از یک طرف و نشان دادن چهره ای خشن از اسلام در قالب وهابیت از طرف دیگر مانعی بزرگ در جهت معرفی اسلام ناب به کشورهای غربی است.

وی همچنین تسلط رسانه های غربی را بر ذهن و افکار مردم غرب امری انکارناپذیر دانست و تاکید کرد: متأسفانه به جهت سیطره گسترده ای که صهیونیسم بر رسانه های غربی دارد ذهنیت بسیاری از غربی ها نسبت به اسلام راستین ذهنیت مطلوبی نیست. 

این مسلمان و مبلغ شیلیایی ضمن تاکید بر لزوم حضور فعال طلاب در میان مردم تصریح کرد: چاپ کتب دینی به تنهایی کفایت نمی کند و باید علما و طلابی که سال ها در علوم دینی تحصیل کرده اند در جوامع اسلامی حضور یابند./202/950/ب1

ارسال نظرات