۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۶۱۷۱۲
آیت الله جوادی آملی:

مادامی که بانک ها به دنبال منافع خود باشند اقتصاد سامان پیدا نمی کند

آیت الله جوادی ‌آملی گفت: مادامی که بانکهای ما اسلامی نشود و به دنبال منافع خود از طریق ربا باشند سبب دور شدن از مبانی دینی و به انحراف کشاندن اعتقادات دینی مردم می شوند.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار با حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی امام جمعه دابودشت و دشت سر آمل گفت: مدیریت در مسائل اقتصادی بر اساس مبانی اسلامی و با حفظ اصول دینی می تواند بزرگترین عامل پیشرفت باشد اما اگر متولیان امر اقتصاد مبادرت به دین نداشته باشند و مطابق با احکام شریعت اسلام عمل نکنند سبب به انحراف کشاندن این مسیر می شود و نمی توانند در امر اقتصاد موفق باشند.

وی با اشاره به وام های ربوی و آثار تخریبی آن اظهارداشت: مادامی که بانکهای ما اسلامی نشود و به دنبال منافع خود از طریق ربا باشند و وام های ربوی در اختیار مردم قرار دهند سبب دور شدن از مبانی دینی و به انحراف کشاندن اعتقادات دینی مردم می شوند و در حقیقت ربا سبب خانمان سوزی مردم است.

استاد برجسته حوزه علمیه به خطرات پیش روی مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید دقت کنیم تا مباحث اقتصادی ما را از مسیر اخلاق و دین مداری و تدین دور نکند و اگر زمانی خدشه ای به مقام انسان و منصب وارد می شود با جدیت تمام از آن فاصله بگیرد و مسائل اقتصادی را رها کند که سبب نابودی و هلاکت انسان ها می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: همه می دانیم که کشور ما با کم آبی روبرو است و یک قسمت عمده برگشت به مدیریت متولیان امر و دولت می کند و در دیدارهای مکرر به این عزیزان توصیه های لازم را کردم و در مقابل این مردم کشاورزان هستند که با کم آبی مواجه هستند.

وی با اشاره به سد هراز برای رفع مشکل آب کشاورزان ادامه داد: به لطف الهی با به پایان رسیدن کار سد هراز و با حفظ مسائل فنی، مشکل کم آبی را حل خواهد کرد و دیگر مردم ناراحت کم ابی نخواهند بود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به تدین، دینداری مردم منطقه، اصالت آنها و باور دینی شان در گفت: مردم منطقه دابودشت و دشت سر مردمی معتقد و دیندار هستند که این تدین و دینداری آنها سبب آبادانی دیار و منطقه شده است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: این منطقه از مواهب بزرگ خداوند متعال است که آب، خاک و هوای مناسب دارد و سبب مرغوبیت کشت محصولشان شده است و این هم برگشت به اعتقادات مردم می کند.

همچنین حجت الاسلام تقی زاده آملی از مجموعه عملکرد مدیران و ارتقای منطقه و مسائل مورد نیاز مردم گزارشی ارائه کرد و بیان داشت: به لطف خدا ارتباط بسیار خوبی بین بنده و مردم و مدیران برقرار شده و گوش شنوا و زبان گویای مردم هستم و در طول شبانه روز تلاش داریم مشکلات مردم حل و فصل شود./1314/پ۲۰۳/ق

 

ارسال نظرات