۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۵۸۵۹۷۸
آیت الله جوادی ‌آملی:

استکبار بیش از نفت به دین و شرف ما طمع کرده است| خود را ارزان نفروشیم

حضرت آ‌یت الله جوادی آملی تأکید کرد: خطر استکبار و صهیونیست تنها در نفت و گاز ما نیست بلکه آن ها در درجه نخست به دین، آیین، شرف و ملیت ما طمع کرده اند و بعد به نفت و گاز ما فکر می کنند.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در ادامه بحث تفسیری خود گفت: دنیا خواهی و هوس چیزی برای انسان از آبرو، دنیا و آخرت نمی گذارد.

وی افزود: از کسانی که به جهنم می روند پرسیده می شود مگر نذیر الهی نیامده است؟ منظور از نذیر تنها پیامبر و امام نیست، نذیر همین معممان، واعظان و امام جماعت ها هستند، پرسیده می شود مگر مسجد و حسینیه در محل نداشتید پس چرا حرف واعظ را گوش ندادید؟

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که علما و وعاظ و منبری ها حرف قرآن و اهل بیت(ع) را نقل می کنند، اظهار داشت: انسان وقتی می تواند به جایی برسد که فرشته ها در قیامت به کار و حرف او استدلال کنند چرا خود را ارزان بفروشد؟ در قیامت از افراد پرسیده می شود مگر نشنیدی که روحانی هشدار داد که ربا و نگاه به نامحرم حرام است.

وی ادامه داد: خطر استکبار و صهیونیست تنها در نفت و گاز ما نیست بلکه آن ها در درجه نخست به دین، آیین، شرف و ملیت ما طمع کرده اند و بعد به نفت و گاز ما فکر می کنند، در برابر حرف خدا کسانی هستند که مرتب از زرق و برق غرب خبر می دهند و می گویند راحت هستند و امکانات دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: تبهکاران در قیامت می گویند باید با دلیل عقلی یا نقلی خود را قانع می کردیم و باید گوش شنوا می داشتیم تا حرف رهبران الهی را گوش می کردیم یا این که تعقلی می داشتیم تا از راه درون بفهمیم چه چیزی حق و چه چیزی باطل است.

وی عنوان کرد: عقل در برابر نقل است چرا که شرع مقابل ندارد، شرع گفته و قانون خداست، عقل کشف می کند نه این که فرمان بدهد یعنی قانونگذار نیست، قوانین الهی همواره بوده و خواهد بود و عقل کاشف است و می بیند نه این که شارع و مقنن باشد، از سراج و چراغ کار صراط ساخته نیست.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: مهندس صراط تنها خداوند متعال است و قرآن و اهل بیت(ع) بیانگر صراط الهی هستند، با دلیل نقلی و عقلی می فهمیم صراط کجاست، مگر می شود که خدا بشری که تفکر دارد را خلق کند اما راهنما نفرستد؟ هیچ قریه ای نبوده مگر این که پیامبر داشته باشد، انبیا آمدند تا در برابر عبادت تبشیر کرده و در برابر معصیت انذار کنند.

ارسال نظرات